Gå til innhold

"Lift Me" - Madrugada/Ane Brun

Anbefalte innlegg

Denne låta er faen meg bra. Men den er først og fremst bra pga Sivert og Anes framførelse. Utrolig særegne stemmer begge to, og de synger som guder.

Det er jo egentlig en typisk country-låt, og jeg skal trekke tilbake alt det stygge jeg underveis måtte ha sagt om country-musikk. ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209818-lift-me-madrugadaane-brun/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• fei1365380229

7

• mariaflyfly

4

• collins

4

Mest aktive i denne tråden

Bra? Totalt urkjedelig og fullstendig intetsigende.

"............................................"

Så fint'a. Hver sin smak. Jeg har spesielt sans for stemmene. Siverts litt rå stemme og Anes sårbare. Låta i seg sjøl, framført av andre en de to, kan imidlertid fort framstå som ordinær.

Så fint'a. Hver sin smak. Jeg har spesielt sans for stemmene. Siverts litt rå stemme og Anes sårbare. Låta i seg sjøl, framført av andre en de to, kan imidlertid fort framstå som ordinær.

Hver sin smak, ja :-)

Synes forøvrig de begge er kurante sangere hver for seg, selv om madrugada er noe av det mest usannsynlig, ulidelig og begredelig kjedelige jeg hører.

".............................................."

Annonse

Annonse

"Rå" blir vel en litt rar betegnelse på Madrugada...det er jo direkte søvndyssende.

".............................................."

Nei, jeg elsker stemmer med litt karisma i og det har Madrugada absolutt :).

Ble vi ikke enig i at du liker Black Metal og jeg liker "cowboy" :)?

Nei, jeg elsker stemmer med litt karisma i og det har Madrugada absolutt :).

Ble vi ikke enig i at du liker Black Metal og jeg liker "cowboy" :)?

Det ble vi absolutt ikke enige om :-)

Jeg liker musikk, punktum. Å spørre hva slags musikk jeg liker opplever jeg like umulig å svare på som den gang jeg spilte gitar, og folk spurte "hva spiller du for slags musikk, da?"

Og joda - jeg skjønner dette med Madrugada, og jeg påstår jo ikke at det er dårlig. Men "rått" krever jo at det er litt trøkk e.l., i musikken, og det eksisterer overhodet ikke i Madrugadas kjedelige sovemusikk :-)

"..........................................."

Det ble vi absolutt ikke enige om :-)

Jeg liker musikk, punktum. Å spørre hva slags musikk jeg liker opplever jeg like umulig å svare på som den gang jeg spilte gitar, og folk spurte "hva spiller du for slags musikk, da?"

Og joda - jeg skjønner dette med Madrugada, og jeg påstår jo ikke at det er dårlig. Men "rått" krever jo at det er litt trøkk e.l., i musikken, og det eksisterer overhodet ikke i Madrugadas kjedelige sovemusikk :-)

"..........................................."

Jeg skrev ikke akkurat at Madrugada var rå musikk, jeg skrev at stemmen til vokalisten var rå. Det er noe helt annet, litt sånn raspende og herlig i soundet :).

Hva slags musikk liker du da?

Er det f.eks. noen norske artister som kommer gjennom nåløyet hos deg?

"Er det f.eks. noen norske artister som kommer gjennom nåløyet hos deg?"

Jeg klassifiserer selvfølgelig ikke musikk ut fra hvilket land det kommer - det ville være å klassifisere ut fra noe annet enn selve musikken - med mindre man snakker om folkemusikk eller annen veldig steds-spesifikk musikk.

"............................................"

Jeg skrev ikke akkurat at Madrugada var rå musikk, jeg skrev at stemmen til vokalisten var rå. Det er noe helt annet, litt sånn raspende og herlig i soundet :).

Joda - mulig han har "rå" stemme, men han synger ikke særlig rått. Og det er jo heller ikke et poeng med den kjedelige musikken :-)

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...