tuvaa Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Dame på 45år, ikke røker, Kolestrol 2,7.Fikk rytmeforstyrrelser etter en fødsel og ble satt på Tenormin for 10 år siden grunnet dette.Våknet en tidlig morgen for 2,5mnd siden av en uvelhetsfølelse under ribbena rett under venstre bryst, ledsaget av intens kvalme.Gikk i dusjen etter en halvtime i håp at dette skulle bedre seg ved aktivitetet. Fikk et anfall i dusjen, et voldsomt trykk midt i brystet, rett opp til halsen og ut i venstre arm, ledsaget av meget uregelmessig puls ,som gikk over i rask rytme. Lagt inn på sykehus. Ikke Infarkt, åpne kransarterier,ikke trange årer. Gastroskopi viste litt betennelse i spiserør.Satt på Nexium i en mnd uten hjelp. Skrevet ut av sykehus, Tenormin hjelper ikke lenger,har daglige anfall som starter med trykk i bryst/mage/arm .. med utløp i flimrende hjerte og rask puls. Det varer i ca et minutt, og jeg kan noen ganger stoppe det ved å bøye meg ned. Er alenemor, og dette tar på.24 t Holter viste ingenting. Venter nå på en test på Rikshospitalet, hvor man skal stresse hjertet ut av rytme, og gruer meg veldig.Min mor døde plutselig 47 år gammel. Dødsårsak ukjent. Hennes 5 søsken er alle døde før 60år grunnet hjerte/kar sykdommer. Har tidligere vært i tvil om det kom fra mage eller hjerte.Fastlege har ikke tatt min situasjon på alvor, og jeg har måttet bruke alle mine krefter for å komme videre i systemet. Fordi Holter reg. ikke viste noe, ble jeg ikke trodd.Er nå helt sikker på at det ikke er magen. Har Dr. Søyland noe å kommentere her? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209878-rytmeforstyrrelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.