Gå til innhold

Er det virkelig noen som kjøper "sesongens 'må ha'"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eggkoker er faktisk ganske kjekt, med alarm som sier i fra når eggene er så og så mye kokt, etc. Jeg hater å stå ved kjelen og vente :-)

"............................................."

Uff ja, alle disse minuttene ved ovnen som ikke kan benyttes til noe som helst, som f eks å ta ut av oppvaskmaskinen! ;-)

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• fei1365380229

13

• morsan

10

• DarkPink

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja nemlig, det er fortsatt feinschmecker-mikro! ;-)

Men du: Kan du benytte anledningen til å froklare hvor inni hampen mye mer feinschmecker man kan bli ved å benytte seg av eggkoker, riskoker etc? ;-)

Det er fortsatt slik at råvarene er det viktigste! ;-)

Nei, det går vel på at enkelte ting faktisk gjør det enklere å få akkurat det resultatet du ønsker flere ganger etter hverandre. Og f.eks pizza er jo best hvis den er stekt på steinovn :-)

Men neida - jeg har ikke en eneste av disse tingene selv, og kan heller ikke tenke meg å fylle opp kjøkkenbenken med dem.

"..........................................."

Skrevet

"Vondt" synes jeg ikke det er. Men popcorn poppet i kjele e.l. er bedre, ja :-)

".............................................."

Kjele eller popcornmaskin? :o)

Skrevet

Uff ja, alle disse minuttene ved ovnen som ikke kan benyttes til noe som helst, som f eks å ta ut av oppvaskmaskinen! ;-)

Det fører til at jeg setter med ned ved lapptoppen på kjøkkenbordet, og glemmer hele greia frem til kjelen eksploderer :-)

"............................................"

Skrevet

Kjele eller popcornmaskin? :o)

Tror ikke jeg har smakt popcorn fra popcornmaskin, med mindre du tenker på slike store som man har på tivoli, sirkus, kinoer etc.

Skrevet

Si til denne karen at ris faktisk ikke er så veldig sunt :)

"Si til denne karen at ris faktisk ikke er så veldig sunt :)"

Upolert ris er faktisk veldig sundt :-)

Annonse

Skrevet

Si til denne karen at ris faktisk ikke er så veldig sunt :)

Jeg tror han har temmelig peiling. Han har en veldig streng diett og treningsopplegg, og kroppen bærer preg av at han ikke er helt på jordet.

Skrevet

Nei, det går vel på at enkelte ting faktisk gjør det enklere å få akkurat det resultatet du ønsker flere ganger etter hverandre. Og f.eks pizza er jo best hvis den er stekt på steinovn :-)

Men neida - jeg har ikke en eneste av disse tingene selv, og kan heller ikke tenke meg å fylle opp kjøkkenbenken med dem.

Jeg har aldri bestridt at ikke apparatene kan gi et vellykket resultat, og sikkert også lettere å få vellykket resultat enn ved å bruke konvensjonelle metoder! ;-)

Poenget var bare at dersom man ikke lager denne maten veldig ofte, så er det utrolig mye drass å ha alle de apparatene for noe som man tross alt _kan_ lage på vellykket måte med kjel/stekovn/mikro.

Men det var jo du som argumenterte ut fra feinschmecker-hensynene, da, og da ville jeg bare høre hva det hadde med f eks eggkoker å gjøre! ;-)

At noen kan trekke frem feinschmecker-argumentet for pastamaskin kan jeg skjønne, men _eggkoker_???

Og for at en pizzaovn skal være skikkelig bra burde det vel strengt tatt være en spesialbygget steinovn, og ikke en rød ufo fra Elkjøp til 698? ;-)

Skrevet

"Si til denne karen at ris faktisk ikke er så veldig sunt :)"

Upolert ris er faktisk veldig sundt :-)

Ja det vet jeg, men er det den man tar i riskokeren? Trodde det var mer sånn ris som man får på kinarestaurant sånn klistrete og den er ikke så sunn.

Skrevet

Jeg har aldri bestridt at ikke apparatene kan gi et vellykket resultat, og sikkert også lettere å få vellykket resultat enn ved å bruke konvensjonelle metoder! ;-)

Poenget var bare at dersom man ikke lager denne maten veldig ofte, så er det utrolig mye drass å ha alle de apparatene for noe som man tross alt _kan_ lage på vellykket måte med kjel/stekovn/mikro.

Men det var jo du som argumenterte ut fra feinschmecker-hensynene, da, og da ville jeg bare høre hva det hadde med f eks eggkoker å gjøre! ;-)

At noen kan trekke frem feinschmecker-argumentet for pastamaskin kan jeg skjønne, men _eggkoker_???

Og for at en pizzaovn skal være skikkelig bra burde det vel strengt tatt være en spesialbygget steinovn, og ikke en rød ufo fra Elkjøp til 698? ;-)

Men det med feinschmecker var jo ikke ment som et argument for nytten av alle disse tingene, da :-)

Skrevet

Men det med feinschmecker var jo ikke ment som et argument for nytten av alle disse tingene, da :-)

Nei, skjønner det, men er feinschmecker i det hele tatt noe argument som helst her??

Er det slik at det er umulig å få til like gode egg i kjele? Eller like god ris i kjele?

Skrevet

Ja det vet jeg, men er det den man tar i riskokeren? Trodde det var mer sånn ris som man får på kinarestaurant sånn klistrete og den er ikke så sunn.

Aner ikke. Men hvis jeg skulle hatt nytte av en riskoker, så måtte det være en innretning som gjorde jobben med å fikse upolert ris enklere :-)

Annonse

Skrevet

Det fører til at jeg setter med ned ved lapptoppen på kjøkkenbordet, og glemmer hele greia frem til kjelen eksploderer :-)

En timer/kjøkkenur er løsningen... hehe!

Skrevet

Nei, skjønner det, men er feinschmecker i det hele tatt noe argument som helst her??

Er det slik at det er umulig å få til like gode egg i kjele? Eller like god ris i kjele?

"Er det slik at det er umulig å få til like gode egg i kjele? Eller like god ris i kjele?"

Neppe. Men det er kanskje lettere hvis man lager egg/ris to ganger om dagen? F.eks :-)

"..............................................."

Skrevet

En timer/kjøkkenur er løsningen... hehe!

Ja, men de glemmer man å bruke. Eller de går i stykker etc :-)

Skrevet

Ja, men de glemmer man å bruke. Eller de går i stykker etc :-)

Mobilen har timer-funksjon! hehe

Skrevet

Mobilen har timer-funksjon! hehe

Den er opptatt med kalibrering mot Eclipse (på laptoppen) :-)

Skrevet

Grrr.. det er enkelte personer som faktisk _ønsker_ seg riskoker til jul!!

=p

Hvordan virker en riskoker?

Vi spiser masse ris, så hadde vært kjekt om en riskoker er verdt pengene ;-)

Skrevet

Den er opptatt med kalibrering mot Eclipse (på laptoppen) :-)

Hva er Eclipse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...