Gå til innhold

Er det virkelig noen som kjøper "sesongens 'må ha'"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• fei1365380229

13

• morsan

10

• DarkPink

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg antar at det er svært mange som kjøper disse tingene.

Jeg har imidlertid svært lite bruk for den popkornmaskina - her brukes mikro-pop, og da slipper jeg å finne lagrinsplass til den "dumme" maskina! ;-)

kakaomaskin har jeg ikke hørt om - er det det nyeste altså?

Helt enig med deg i at det er bortkastet, men jeg synes også det samme om pizzaovn, riskoker og eggekoker også! ;-)

Jeg har imidlertid svært lite bruk for den popkornmaskina - her brukes mikro-pop, og da slipper jeg å finne lagrinsplass til den "dumme" maskina! ;-)

Helt enig med deg i at det er bortkastet, men jeg synes også det samme om pizzaovn, riskoker og eggekoker også! ;-)

Grrr.. det er enkelte personer som faktisk _ønsker_ seg riskoker til jul!!

=p

"Helt enig med deg i at det er bortkastet, men jeg synes også det samme om pizzaovn, riskoker og eggekoker også! ;-)"

Da jeg jobbet som elektriker, så mente jeg også at alt annet enn avbitertangen var "unødvendig". Men det kommer jo an på om man er "feinschmecker" på enkelte områder, da :-)

".........................................."

Annonse

Helt enig med deg her. Mikropopcorn er jo best og hvor skal man ha denne maskinen.

Jeg så at det virkelig stod; sesongens må ha på reklamene for denne kakaomaskinen ja. Lurer på hva de finner på til neste år?

Eggmaskin, riskoker og påleggsmaskin skal ALDRI inn i huset her.

Har riktignok en pastamaskin som står og støver da.

"Helt enig med deg i at det er bortkastet, men jeg synes også det samme om pizzaovn, riskoker og eggekoker også! ;-)"

Da jeg jobbet som elektriker, så mente jeg også at alt annet enn avbitertangen var "unødvendig". Men det kommer jo an på om man er "feinschmecker" på enkelte områder, da :-)

".........................................."

Kom ikke med den, for selv om jeg tilbereder mitt popcorn i mikrobølgeovnen, så benytter jeg selvsagt KUN spesialdyrket mais fra Rakata Island i Sunda-stredet, håndplukket av små barnehender og lufttørket ved foten av Mount Everest!

Så her er det virklig snakk om feinschmecker popcorn, altså!

Tilsvarende gjelder selvsagt også ved koking av egg.

Spiser man mye ris så kan jeg jo skjønne det.

Ditto vedr eggkoker!

Hva er en riskoker for noe? Spiser ris 2 ganger i måneden så det skal jeg ikke ha, men går det virkelig fortere enn å koke i kjelen?

Alle disse rare maskinene må jo være et skikkelig stress å gjøre rent også.

Tja...microbølgepopcorn smaker microbølgepopcorn...

"............................................"

Betyr det at du syns det er vondere enn "vanlig" popcorn?

Jeg syns mikropopcorn er kjempegodt jeg. Man kan jo få uten smør (veldig slankende :)) eller med masse smørsmak som er vanvittig godt.

Kom ikke med den, for selv om jeg tilbereder mitt popcorn i mikrobølgeovnen, så benytter jeg selvsagt KUN spesialdyrket mais fra Rakata Island i Sunda-stredet, håndplukket av små barnehender og lufttørket ved foten av Mount Everest!

Så her er det virklig snakk om feinschmecker popcorn, altså!

Tilsvarende gjelder selvsagt også ved koking av egg.

Ja, men det er fortsatt snakk om "feinschmecker MIKROpopcorn" :-)

Men det er selvsagt uhyrlig viktig at maisen er plukket av små barnehender, helst de som er virkelig utnyttet og overarbeidet. Ingen mais er så god som den siste som blir plukket av små barnehender på slutten av en 16-timers arbeidsdag.

"..........................................."

Hva er en riskoker for noe? Spiser ris 2 ganger i måneden så det skal jeg ikke ha, men går det virkelig fortere enn å koke i kjelen?

Jeg har en thailandsk "tante", og hun husker jeg tok med seg en riskoker når hun kom hit. Og hun lagde god ris :-)

Annonse

Ja jeg tenker som deg.

Vet ikke om det går fortere med riskoker, men kanskje lettere å få bra resultat? Da får du ris slik som på kinesiske restauranter! ;-)

Jeg betviler ikke at de gir et bra resultat, og jeg betviler heller ikke at en eggekoker sikkert gjør det lettere å få riktig hardhet på eggene, færre egg som sprekker under koking etc, men alt man har av amskiner skal tas frem og ryddes bort igjen, og takke meg til bare en liten kjel d egangene jeg skal ha et kokt egg eller to! ;-)

Spiser man mye ris så kan jeg jo skjønne det.

Ditto vedr eggkoker!

Eggkoker er faktisk ganske kjekt, med alarm som sier i fra når eggene er så og så mye kokt, etc. Jeg hater å stå ved kjelen og vente :-)

"............................................."

Den holder risen varm uten at den brenner seg, den har en uttagbar teflonskål til rengjøring, det gr raskere, og risen blir visstnok bedre. Jeg skal kjøpe det til en til jul, men bare fordi han har sagt rett ut at han ønsker seg det, og han spiser ris hver dag.

Jeg har en thailandsk "tante", og hun husker jeg tok med seg en riskoker når hun kom hit. Og hun lagde god ris :-)

Nå spiser jeg bare naturris og villris og den er jo sikkert ikke god samme hva :)

Ja, men det er fortsatt snakk om "feinschmecker MIKROpopcorn" :-)

Men det er selvsagt uhyrlig viktig at maisen er plukket av små barnehender, helst de som er virkelig utnyttet og overarbeidet. Ingen mais er så god som den siste som blir plukket av små barnehender på slutten av en 16-timers arbeidsdag.

"..........................................."

Ja nemlig, det er fortsatt feinschmecker-mikro! ;-)

Men du: Kan du benytte anledningen til å froklare hvor inni hampen mye mer feinschmecker man kan bli ved å benytte seg av eggkoker, riskoker etc? ;-)

Det er fortsatt slik at råvarene er det viktigste! ;-)

Den holder risen varm uten at den brenner seg, den har en uttagbar teflonskål til rengjøring, det gr raskere, og risen blir visstnok bedre. Jeg skal kjøpe det til en til jul, men bare fordi han har sagt rett ut at han ønsker seg det, og han spiser ris hver dag.

Si til denne karen at ris faktisk ikke er så veldig sunt :)

Betyr det at du syns det er vondere enn "vanlig" popcorn?

Jeg syns mikropopcorn er kjempegodt jeg. Man kan jo få uten smør (veldig slankende :)) eller med masse smørsmak som er vanvittig godt.

"Vondt" synes jeg ikke det er. Men popcorn poppet i kjele e.l. er bedre, ja :-)

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...