Gå til innhold

Er det virkelig noen som kjøper "sesongens 'må ha'"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri bestridt at ikke apparatene kan gi et vellykket resultat, og sikkert også lettere å få vellykket resultat enn ved å bruke konvensjonelle metoder! ;-)

Poenget var bare at dersom man ikke lager denne maten veldig ofte, så er det utrolig mye drass å ha alle de apparatene for noe som man tross alt _kan_ lage på vellykket måte med kjel/stekovn/mikro.

Men det var jo du som argumenterte ut fra feinschmecker-hensynene, da, og da ville jeg bare høre hva det hadde med f eks eggkoker å gjøre! ;-)

At noen kan trekke frem feinschmecker-argumentet for pastamaskin kan jeg skjønne, men _eggkoker_???

Og for at en pizzaovn skal være skikkelig bra burde det vel strengt tatt være en spesialbygget steinovn, og ikke en rød ufo fra Elkjøp til 698? ;-)

Den røde ufoen er mitt beste kjøp hva kjøkkenutstyr angår! Jeg har aldri smakt bedre pizza (vel, kanskje i Italia), så det var absolutt vel verdt pengene :) Anbefales!

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• fei1365380229

13

• morsan

10

• DarkPink

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva er Eclipse?

Et utviklingsmiljø :-)

(For nerder som driver med programering)

"........................................"

Skrevet

Den røde ufoen er mitt beste kjøp hva kjøkkenutstyr angår! Jeg har aldri smakt bedre pizza (vel, kanskje i Italia), så det var absolutt vel verdt pengene :) Anbefales!

Er det den som reklameres for på tv? Jeg fikk litt lyst på den, men kommer neppe til å bruke den nok til å rettferdiggjøre det :-)

".............................................."

Skrevet

Er det den som reklameres for på tv? Jeg fikk litt lyst på den, men kommer neppe til å bruke den nok til å rettferdiggjøre det :-)

".............................................."

Jepp, det er det :)

Jeg er utrolig glad i pizza, og vidunderovnen brukes i snitt 2 dager i uken. Det er jo så lettvint, bare å lage deigen, kjevle tynt ut og ha på tomatsaus og det fyllet man ønsker. Utrolig godt, sprø bunn, og osten holder seg myk... Tror hemmeligheten ligger i at steinplata blir så varm (over 300 grader), i tillegg til et grillelement i lokket.

Nå ble jeg sulten, gitt.

Skrevet

Jepp, det er det :)

Jeg er utrolig glad i pizza, og vidunderovnen brukes i snitt 2 dager i uken. Det er jo så lettvint, bare å lage deigen, kjevle tynt ut og ha på tomatsaus og det fyllet man ønsker. Utrolig godt, sprø bunn, og osten holder seg myk... Tror hemmeligheten ligger i at steinplata blir så varm (over 300 grader), i tillegg til et grillelement i lokket.

Nå ble jeg sulten, gitt.

Høres bra ut. Men jeg tror ikke pondusen min trenger en hverdag med mer tilgang til pizza :-)

"............................................."

Skrevet

Jeg har ikke engang hørt om kakaomaskin. Jeg ville blitt irritert om jeg fikk det i julegave, for jeg har ikke plass til sånt tull. Forstår ikke vitsen med popcornmaskin heller, ungene klager ikke over mikrosmak de tre gangene i året vi lager det. Skjønner ikke vitsen med riskoker heller, selv om vi spiser mye ris, men det er sikkert et poeng jeg har gått glipp av??

Eggekoker har jeg derimot. Eh - den fikk jeg i julegave en gang. Men det er ganske greit.

"Må ha" virker veldig oppkonstruert.

Skrevet

Aner ikke. Men hvis jeg skulle hatt nytte av en riskoker, så måtte det være en innretning som gjorde jobben med å fikse upolert ris enklere :-)

"..........................................."

Ja, DA kunne jeg vurdert det! Kan noen eksperter på riskokere opplyse oss???

Skrevet

Kakaomaskin!? hø! det har jeg aldri hørt om.

Neeei jeg vil ikke ha mere kjøkkenmaskiner har rett og slett ikke plass til alle disse hærsjens maskinene.

Håper på å slippe å få sånn kakaomaskin..

Skrevet

Nå spiser jeg bare naturris og villris og den er jo sikkert ikke god samme hva :)

Spiser du det hvis det ikke er godt? :-)

Jeg synes det er godt, jeg, i motsetning til den hvite klebrige, pføy.

Med unntak av sushi forresten, det er vanvittig godt!!! Det er jo også en egen ris, men det er uaktuelt å tilberede hjemme.

Skrevet

Med unntak av sushi forresten, det er vanvittig godt!!! Det er jo også en egen ris, men det er uaktuelt å tilberede hjemme.

Jeg spiser veldig sjelden ris, men hvis jeg spiser så er det naturris og gjerne litt hurtigversjon, det er vel derfor den kanskje ikke er så god. Jeg må innrømme at jeg syns den hvite er bedre.

Skrevet

Neeei jeg vil ikke ha mere kjøkkenmaskiner har rett og slett ikke plass til alle disse hærsjens maskinene.

Ja hadde en av ungene fått dette da hadde jeg blitt sprø. I forfjor tror jeg de ønsket seg slik iskremmaskin, men den fikk vi heldigvis forhindret.

Skrevet

Jeg har ikke engang hørt om kakaomaskin. Jeg ville blitt irritert om jeg fikk det i julegave, for jeg har ikke plass til sånt tull. Forstår ikke vitsen med popcornmaskin heller, ungene klager ikke over mikrosmak de tre gangene i året vi lager det. Skjønner ikke vitsen med riskoker heller, selv om vi spiser mye ris, men det er sikkert et poeng jeg har gått glipp av??

Eggekoker har jeg derimot. Eh - den fikk jeg i julegave en gang. Men det er ganske greit.

"Må ha" virker veldig oppkonstruert.

Jeg reagerte vanvittig på reklamene, den stod på utsiden av døren til Expert. Sesongens "må ha" stod det :o). Hørtes nesten litt ironisk ut tenkte jeg, men det går reklame for den på tv'en også så du ser den nok snart.

Skrevet

Tuller du, fins dette? Jeg er kakaomaskin sjøl jeg, blander og pisker i vei, koker nesten aldri over, og gøtt smaker det!

Skrevet

Har hatt popcornmaskin i mange år, og bruker den flittig om enn i perioder - prøver å unngå transfettsyrene som det er mye av i micropopcorn.

Har eggkoker og iskremmaskin også, som og brukes en hel del, faktisk står ny eggkoker på ønskelista i år da den andre er utslitt!!

Men kakaomaskin? Det har jeg ikke hørt om en gang,

Skrevet

Har hatt popcornmaskin i mange år, og bruker den flittig om enn i perioder - prøver å unngå transfettsyrene som det er mye av i micropopcorn.

Har eggkoker og iskremmaskin også, som og brukes en hel del, faktisk står ny eggkoker på ønskelista i år da den andre er utslitt!!

Men kakaomaskin? Det har jeg ikke hørt om en gang,

Eggkoker har jeg også men den står innerst i skapet for jeg har greid å rote bort måleglasset så jeg vet ikke vannmengde lenger :(

Skrevet

"Med unntak av sushi forresten, det er vanvittig godt!!! Det er jo også en egen ris"

Sushi er fisk eller skalldyr. Man får ris som er beregnet for sushi, men det er "sushi-ris" :-)

"............................................"

Skrevet

"Med unntak av sushi forresten, det er vanvittig godt!!! Det er jo også en egen ris"

Sushi er fisk eller skalldyr. Man får ris som er beregnet for sushi, men det er "sushi-ris" :-)

Eller rettere sagt: Sushi er retten med rå fisk/skalldyr, ris og saus :-) (selve fisken er fisk, eller evt. sashimi hvis den serveres alene)

"..........................................."

Skrevet

Nei, sånt er for folk med altfor mye skapplass og lite fantasi. ;o)

Skrevet

Tror ikke det det er så mange som kjøper det til seg selv.

Nåde den som kjøper noe slikt til meg...

Skrevet

Øh? Er sushi bare fisken? I min naivitet trodde jeg at sushi betegnet HELE biten. Fisk/skalldyr OG sushiris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...