Gå til innhold

Er det virkelig noen som kjøper "sesongens 'må ha'"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kakaomaskin??!? Hva gjør den som en kjele på komfyren ikke gjør? Kan ikke forestille meg at det blir mindre oppvask heller?

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• fei1365380229

13

• morsan

10

• DarkPink

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Eller rettere sagt: Sushi er retten med rå fisk/skalldyr, ris og saus :-) (selve fisken er fisk, eller evt. sashimi hvis den serveres alene)

"..........................................."

Nå først så jeg denne. Da er vi vel perfekt enige da. Jeg uttrykte meg muligens uklart først, med "Det er jo også en egen ris" mente jeg SOM BRUKES TIL DET.

Skrevet

har hverken kakaomaskin el. popcornmaskin, og ikke har jeg tenkt å skaffe meg det heller. kakao lager jeg selv i ei panne på ovnen, popcorn spises sjeldent, og lages da i mikroen.

Skrevet

Nå først så jeg denne. Da er vi vel perfekt enige da. Jeg uttrykte meg muligens uklart først, med "Det er jo også en egen ris" mente jeg SOM BRUKES TIL DET.

Jeg skjønte det - det var bare en, humoristisk ment, pedantisk rettelse :-)

"............................................"

Skrevet

Jeg skjønte det - det var bare en, humoristisk ment, pedantisk rettelse :-)

"............................................"

Jeg får se til å skrive helt korrekt heretter ;-)

Skrevet

Jeg får se til å skrive helt korrekt heretter ;-)

Nei, det må du ikke :-)

(Med mindre du ikke tåler humoristiske eller ikke-offensive kommentarer :-)

"......................................"

Skrevet

Nei, det må du ikke :-)

(Med mindre du ikke tåler humoristiske eller ikke-offensive kommentarer :-)

Jeg blir dødelig fornærmet ;-)

Skrevet

Hvordan virker en riskoker?

Vi spiser masse ris, så hadde vært kjekt om en riskoker er verdt pengene ;-)

Jeg aner egentlig ikke, men takket være Gemini sitter jeg nå med en i fanget, og skal vi se...:

"Mens du gjør andre ting, koker risen automatisk. Etter at den er ferdigkokt, holdes den varm. Du får tid til andre forberedelser, og risen er god og varm når det øvrige til måltidet er ferdig.

Automatisk koking, uttagbar bolle, lokk med vindu, målebeger og skje medfælger, kapasitet: 1,8 liter, 600 watt"

Tja, vet ikke om det gjord edeg noe klokere =) Er bilde av en skål/gryte utenpå, med en enkelt knapp på. Men jeg kan jo rapportere til deg etetr jul om den falt i smak.. =)

Skrevet

Jeg blir dødelig fornærmet ;-)

Bra :-)

Skrevet

Jeg vil ha brusmaskin men det er ingen som vil kjøpe det til meg :(

Skrevet

Har hatt popcornmaskin i mange år, og bruker den flittig om enn i perioder - prøver å unngå transfettsyrene som det er mye av i micropopcorn.

Har eggkoker og iskremmaskin også, som og brukes en hel del, faktisk står ny eggkoker på ønskelista i år da den andre er utslitt!!

Men kakaomaskin? Det har jeg ikke hørt om en gang,

Åssen iskremmaskin? Er du fornøyd?

Skrevet

Hvordan virker en riskoker?

Vi spiser masse ris, så hadde vært kjekt om en riskoker er verdt pengene ;-)

Har du mikrobølgeovn og ikke angst for at mikrobølgene ødelegger næringsstoffer og gir deg kreft så er den helt genial å koke ris i. Blir luftig og trenger ikke noe pass/røring.

Skrevet

Har du mikrobølgeovn og ikke angst for at mikrobølgene ødelegger næringsstoffer og gir deg kreft så er den helt genial å koke ris i. Blir luftig og trenger ikke noe pass/røring.

Jeg pleier aldri å passe på risen når jeg koker den i kjele heller... Det eneste er å ha i risen når vannet koker, ellers ordner det seg jo selv. Derfor jeg ikke helt skjønner hva riskokeren kan gjøre for noe mer enn dette ;-)

Skrevet

Jeg aner egentlig ikke, men takket være Gemini sitter jeg nå med en i fanget, og skal vi se...:

"Mens du gjør andre ting, koker risen automatisk. Etter at den er ferdigkokt, holdes den varm. Du får tid til andre forberedelser, og risen er god og varm når det øvrige til måltidet er ferdig.

Automatisk koking, uttagbar bolle, lokk med vindu, målebeger og skje medfælger, kapasitet: 1,8 liter, 600 watt"

Tja, vet ikke om det gjord edeg noe klokere =) Er bilde av en skål/gryte utenpå, med en enkelt knapp på. Men jeg kan jo rapportere til deg etetr jul om den falt i smak.. =)

Jeg avventer rapport til etter jul! :-)

Skrevet

Jeg pleier aldri å passe på risen når jeg koker den i kjele heller... Det eneste er å ha i risen når vannet koker, ellers ordner det seg jo selv. Derfor jeg ikke helt skjønner hva riskokeren kan gjøre for noe mer enn dette ;-)

Jeg svir den alltid fast, hvis jeg ikke står på kjøkkenet og _ser_ på den i alle tjue minuttene.. =p Så sånns ett kunne jeg nok hatt nytte av den. Høres så deilig og bekymringsløst ut med teflon.. ;)

Men så er det dette med skapplass da.

Skrevet

Jeg hiver min inn i mikroen. Ellers var jeg litt plaget med at den kokte over.

Riskoker går raskere såvidt jeg har skjønt fordi den trykk-koker. Flere næringsstoffer blir visst også bevart på grunn av trykket.

Skrevet

Jeg spiser veldig sjelden ris, men hvis jeg spiser så er det naturris og gjerne litt hurtigversjon, det er vel derfor den kanskje ikke er så god. Jeg må innrømme at jeg syns den hvite er bedre.

Det er fordi du ikke kan å tilbrede risen skikkelig.

Skrevet

Jeg lånte en riskoker da jeg ikke hadde kjøkken og den var veldig kjekk. Det eneste var at mistemålet var dobbelt så mye ris som minstemann og jeg spiser.

Skrevet

Jeg lånte en riskoker da jeg ikke hadde kjøkken og den var veldig kjekk. Det eneste var at mistemålet var dobbelt så mye ris som minstemann og jeg spiser.

Åh, søren.. det kan kanskje bli ett problem ja =/ Men nå er den allerede kjøpt. Får håpe den faller i smak likevel =)

Skrevet

Grrr.. det er enkelte personer som faktisk _ønsker_ seg riskoker til jul!!

=p

Jeg klarer meg ikke uten :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...