fuji1365380447 Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Har hatt popcornmaskin i mange år, og bruker den flittig om enn i perioder - prøver å unngå transfettsyrene som det er mye av i micropopcorn. Har eggkoker og iskremmaskin også, som og brukes en hel del, faktisk står ny eggkoker på ønskelista i år da den andre er utslitt!! Men kakaomaskin? Det har jeg ikke hørt om en gang, Hva er galt med å poppe vanlig popkorn i gryte med lokk? Er vel ikke så mye transfett da? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Skrevet 12. desember 2005 Det er fordi du ikke kan å tilbrede risen skikkelig. Ja det er vel fordi jeg ikke har riskoker 0 Siter
Gjest Zuleika Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Hørte statsministeren fortelle i dag fra sitt besøk i Pakistan. Han fortalte om en mor med to barn på 3 mån og 2 år. Da jordskelvet begynte kunne hun ikke bære begge barna ut samtidig. Hun løp først ut med babyen og da raste huset sammen og to-åringen døde. Nå ønsker hun seg vintertelt med ovn slik at hun kan overleve med babyen. Jeg greier ikke å tenke på popcornmaskiner og kakaomaskiner etter den historien. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Eller rettere sagt: Sushi er retten med rå fisk/skalldyr, ris og saus :-) (selve fisken er fisk, eller evt. sashimi hvis den serveres alene) "..........................................." Sushi betyr jo "på ris", gjør det ikke? Og i så fall er det jo en betegnelse for fisken (som ligger på risen, da), ja 0 Siter
Prozak Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Sushi betyr jo "på ris", gjør det ikke? Og i så fall er det jo en betegnelse for fisken (som ligger på risen, da), ja Det er meget mulig - jeg har forsvinnende lite greie på japansk. Men det høres jo egentlig ganske fornuftig ut :-) "Sashimi" må da bety noe som innebærer at det _ikke_ er på ris, iom. at det bare er fisken...? ".........................................." 0 Siter
Glimtipper Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Det er meget mulig - jeg har forsvinnende lite greie på japansk. Men det høres jo egentlig ganske fornuftig ut :-) "Sashimi" må da bety noe som innebærer at det _ikke_ er på ris, iom. at det bare er fisken...? ".........................................." Hehe. Fullt mulig. Eller kanskje det bare betyr fisk? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Jeg svir den alltid fast, hvis jeg ikke står på kjøkkenet og _ser_ på den i alle tjue minuttene.. =p Så sånns ett kunne jeg nok hatt nytte av den. Høres så deilig og bekymringsløst ut med teflon.. Men så er det dette med skapplass da. Jeg setter den alltid på helt svak varme med lokk etter at risen er putta oppi. Aldri noe problem det - og jeg er ikke særlig god på kjøkkenet ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Jeg hiver min inn i mikroen. Ellers var jeg litt plaget med at den kokte over. Riskoker går raskere såvidt jeg har skjønt fordi den trykk-koker. Flere næringsstoffer blir visst også bevart på grunn av trykket. Hm, kanskje det blir riskoker på ønskelista til neste jul da... Må først sjekke DarkPinks rapport etter nyttår ;-) 0 Siter
tiliti Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Hørte statsministeren fortelle i dag fra sitt besøk i Pakistan. Han fortalte om en mor med to barn på 3 mån og 2 år. Da jordskelvet begynte kunne hun ikke bære begge barna ut samtidig. Hun løp først ut med babyen og da raste huset sammen og to-åringen døde. Nå ønsker hun seg vintertelt med ovn slik at hun kan overleve med babyen. Jeg greier ikke å tenke på popcornmaskiner og kakaomaskiner etter den historien. Får sette det opp på ønskelista. Pengedonasjon til Pakistan. Kunne alltids sendt et telt men er jo dyrere enn å kjøpe 10 telt der nede. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Hehe. Fullt mulig. Eller kanskje det bare betyr fisk? Nja...japanske ord har en tendens til å bety tilsvarende av flere norske ord , så jeg ville gjettet på at det var litt mer innholdsrikt :-) "............................................." 0 Siter
morsan Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Jeg vil ha brusmaskin men det er ingen som vil kjøpe det til meg Jeg husker en venninne hadde den gode gamle Soda Stream på 70-tallet! Gjett om vi barna synes det var populært å bli med henne hjem etter skolen og lage brus, da!! Brusen var ikke spesielt god, men vi drev og tullet og laget diverse blandinger, mer eller mindre kullsyre, bruk av vanlig saft istedenfor spesialsmakstilsettingen etc etc. Hadde foreldrene bare visst! *he he* 0 Siter
morsan Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Øh? Er sushi bare fisken? I min naivitet trodde jeg at sushi betegnet HELE biten. Fisk/skalldyr OG sushiris. Slik har ihvertfall jeg oppfattet det - at sushi er fisk oppå ris. Bare rå fisk i biter er sashimi. 0 Siter
tiliti Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Jeg husker en venninne hadde den gode gamle Soda Stream på 70-tallet! Gjett om vi barna synes det var populært å bli med henne hjem etter skolen og lage brus, da!! Brusen var ikke spesielt god, men vi drev og tullet og laget diverse blandinger, mer eller mindre kullsyre, bruk av vanlig saft istedenfor spesialsmakstilsettingen etc etc. Hadde foreldrene bare visst! *he he* Den er tilbake http://www.sodastream.no/ Var sesongjulegaven i sverige i fjor. 0 Siter
Gjest Zuleika Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Får sette det opp på ønskelista. Pengedonasjon til Pakistan. Kunne alltids sendt et telt men er jo dyrere enn å kjøpe 10 telt der nede. Det finnes flere mødre som trenger mat, varme og klær til barna sine. Poenget mitt var at popcorn- og kakaomaskiner virker så absurd når tankene går til slike katastrofeområder. Jeg har ingen å lage ønskeliste til og det plager meg ikke noe særlig. 0 Siter
Orio Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Til alle som fikk popcornmaskin i fjor, selvfølgelig. Må jo følge med i tiden. Venter spent på neste års "må ha", blir det elektrisk ostehøvel eller boksåpner som synger julesanger, tro? 0 Siter
Freya Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Til alle som fikk popcornmaskin i fjor, selvfølgelig. Må jo følge med i tiden. Venter spent på neste års "må ha", blir det elektrisk ostehøvel eller boksåpner som synger julesanger, tro? Hahah, elektrisk ostehøvel! Lurer på hvordan den ville sett ut. 0 Siter
Orio Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Hahah, elektrisk ostehøvel! Lurer på hvordan den ville sett ut. Tådløs, selvfølgelig. Og med en søt liten lader formet som en sveitserost. 0 Siter
Freya Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Tådløs, selvfølgelig. Og med en søt liten lader formet som en sveitserost. Hihi, selvsagt. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Skrevet 13. desember 2005 Tådløs, selvfølgelig. Og med en søt liten lader formet som en sveitserost. Wow... når den kommer da skal jeg ihvertfall løpe og kjøpe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.