maddiliten Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg har nå i to uker hatt en pulserende hodepine helt øverst i venstre tinning. Det er utrolig vondt når jeg reiser meg eller bøyer meg fremover... Det pulserer skikkelig. Har aldri hatt en slik hodepine før,jeg kan peike på hvor den er og jeg kjenner den er inne i hodet på et spesielt sted hele tiden. Samtidig har jeg de siste dagene fått en veldig varme følelse der, vanskelig å forklare,men som at det er veldig varmt der. Har vært til legen. Han tok crp og jern blodprøver, de var fine. Han trodde det var stress. Greit nok, har en stresset periode, men yngste sønn er 3 mnd. Men er ikke på mitt mest stressede i livet og har aldri hatt noe lignende før. Dessuten har min mann avlastet meg de to siste nettene og det er like galt fordi. Det er greit når jeg ligger,men med en gang jeg står opp av sengen om morgenen begynner det å dunke. Skjønner ikke hva dette kan være. Og den varme følelsen er veldig ekkel. Hva kan dette være?? Er henvist til fysio terapi, men vil det hjelpe da?? Har dessuten fått voltaren og somadril. Bør jeg slå meg til ro med dette??? mvh Maddi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209982-pulserende-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnhild Berling Grande, lege og forsker på hodepine Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Pulserende hodepine, slik du beskriver det, kan som legen din sier, være forårsaket av stress. Du er kanskje redd for at det er noe farlig - at et blodkar skal sprenge e.l.? Hvis dette hadde vært noe farlig, så ville du hatt smertene også om natten, hvilket jeg forstår at du ikke har. Dette høres ikke farlig ut, men svært plagsomt!! Når det gjelder varmefølelsen, så er det noe som ofte kan følge sammen med smerte, og oppleves nok som ubehagelig, men er ikke farlig!! Men hva skal du gjøre for å bli bedre? Har du prøvd å ta Paracet? 2 stk. paracet kan ofte hjelpe mot hodepine og du kan ta de sammen med Voltaren. Somadril er ikke hodepinetabletter, men medisiner som virker muskelavslappende og ofte sløvende. Disse skal man kun bruke over kortere perioder. Alt som du selv syns hjelper skal du gjøre, og det som forverrer, som å bøye seg ned, skal du unngå! Om fysioterapi vil virke, er umulig å si på forhånd, og man må allltid gå til flere behandlinger før man kan trekke noen konklusjon! Jeg ville slått meg til ro med dette. Blir det mye verre, er det greit å ha som regel at man oppsøker legen på nytt for en kontroll! Med vennlig hilsen Ragnhild Berling Grande 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/209982-pulserende-hodepine/#findComment-1525075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.