Gå til innhold

Testikkelkreft uro, igjen

Anbefalte innlegg

Gjest alltid om høsten

De tre siste årene har jeg opplevd å få smerter i ryggen og på høyre siden av pungen, på denne tiden av året. Disse årene jobbet jeg veldig mye og var stresset i forkant av julen, men i år har jeg roet meg, men opplever nesten det samme igjen.

Jeg har hos den respektive fastlegen hvert år, men omtrent før jeg hadde tatt ned buksa så fikk jeg beskjed om at det ikke var testikkelkreft. Jeg trodde det kunne være det da jeg hadde lest meg frem til de samme symptoner, og til slutt tok jeg en ultralyd på en privat klinikk. Det viste seg ikke å være noe fare for nettopp denne sykdommen.

Nå er jeg som sagt der igjen, men med litt forskjell i smerten. Jeg opplever at de stikker/har smerte på en kontstant plass på høyre side av ryggen(akkurat ved beltestedet), og at det er samme symptoner foran ved høyre testikkel og nedover låret, ned mot kneet. Jeg opplever at smerten kommer oftes når jeg sitter, men den forekommer også i andre situasjoner. Jeg har disse symptonene opptil flere ganger per dag, og har gjort det i flere måneder nå. Jeg var hos fastlegen i et annet ærend, men da avfeiet han meg når jeg tok det opp.

Jeg tørr ikke å gå til legen min med det da jeg bare blir sett på som hypokonder.

Jeg lurer derfor på om det er noen som kjenner til om stress/uro kan forårsake slike symptoner, evt om det han bero på andre ting? Noen som kan komme med råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210017-testikkelkreft-uro-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kjenner jeg til. Det er ikke i testikkelen det gjør vondt. Mer lysken tror jeg. Du har stive muskler i ryggen som slår seg vrang. Det er ikke uvanelig at ryggsmerter stråler ut i lysken og nedover i kneet. Jeg skal ikke banne på at det er i lysken, men er helt sikker på at det ikke er i testikkelen, men jeg er helt enig at det kan kjennes ut som det kommer derfra.

Løsning: Ta deg en tur til naprapat, og du er blir helt bra i løpet av to til tre behandlinger. Naprapaten løser bla. opp i muskelknuter som forårsaker dine smerter.

Gjest alltid om høsten

Dette kjenner jeg til. Det er ikke i testikkelen det gjør vondt. Mer lysken tror jeg. Du har stive muskler i ryggen som slår seg vrang. Det er ikke uvanelig at ryggsmerter stråler ut i lysken og nedover i kneet. Jeg skal ikke banne på at det er i lysken, men er helt sikker på at det ikke er i testikkelen, men jeg er helt enig at det kan kjennes ut som det kommer derfra.

Løsning: Ta deg en tur til naprapat, og du er blir helt bra i løpet av to til tre behandlinger. Naprapaten løser bla. opp i muskelknuter som forårsaker dine smerter.

Takk for svar Newstyle :) Jeg håper du har rett, og har bestilt legetime for å roe meg ytterligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...