Gå til innhold

Feiladressert post

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ikke fast nick

Jeg fikk ihvertfall et brev i retur en gang, fordi jeg hadde feil adresse på mottaker. Feilen var ikke mer alvorlig enn at jeg hadde skrevet feil postboksnummer. Den riktige var ved samme postkontor, og de kunne egentlig bare ha puttet den i riktig boks.

Men neida. De ventet i over to måneder, så åpnet de brevet, leste min avsenderadresse på brevet og sendte hele greia i retur med påskriften "adresse ukjent" og returkostnader for meg. Service er tydeligvis et fremmedord enkelte steder...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210081-feiladressert-post/#findComment-1525544
Del på andre sider

Postdetekriver åpner vel brevet og ser om de kan finne avsender eller mottaker på selve brevarket.

Posten gjør sitt ytterste, såesielt nå før jul, for å få alt fram.

En jeg kjenner sa at et år sendte barna julekort til Bestemor og Bestefar i Skjoldaveien, 5500 Haugesund. Det kom fram!

Jeg mener jeg har sett returnerte brev/kort som har ligget til "utstilling" på postkontoret, med spørsmål om noen kjenner til dem. Ellers har posten en tendens til å levere uidentifiserbar til min arbeidsplass; vi er største arbeidsplass i kommunen. Noen ganger har vi ved litt detektivarbeid og Internett kunne hjelpe dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210081-feiladressert-post/#findComment-1526130
Del på andre sider

Postdetekriver åpner vel brevet og ser om de kan finne avsender eller mottaker på selve brevarket.

Posten gjør sitt ytterste, såesielt nå før jul, for å få alt fram.

En jeg kjenner sa at et år sendte barna julekort til Bestemor og Bestefar i Skjoldaveien, 5500 Haugesund. Det kom fram!

Jeg mener jeg har sett returnerte brev/kort som har ligget til "utstilling" på postkontoret, med spørsmål om noen kjenner til dem. Ellers har posten en tendens til å levere uidentifiserbar til min arbeidsplass; vi er største arbeidsplass i kommunen. Noen ganger har vi ved litt detektivarbeid og Internett kunne hjelpe dem.

Jeg ringte og hørte med posten på kundeservice-telefonen.

Jeg betaler for videresending av post (flyttet for en stund siden), så jeg regner med at feilen ligger der, at de ikke har videresendt den, og heller ikke levert den på den gamle adressen.

Grunnen til at jeg mistenker det, er at det samme skjedde med et annet brev her en dag, men det hadde avsenderadressen skrevet på, så det kom til rette likevel.

Damen jeg snakket med på kundeservice i dag var hyggelig nok, men ikke overengasjert. Først sa hun at jeg måtte få avsender til å skrive en etterlysning av brevet. Jeg sa det var uaktuelt, fordi det er en gammel slektning, og han er sikkert lei seg nok for at brevet ikke har kommet fram, og jeg har ikke tenkt å mase på ham om det.

Så da mottok hun under tvil opplysninger fra meg om hvordan konvolutten antageligvis ser ut, og hvem som var avsender. Hun sa at all post som blir returnert havner på en egen avdeling. Det er dit man må sende etterlysningen, og så sjekker de om de har brevet der. Søknaden har to uker behandlingstid, ble jeg fortalt.

Kjenner jeg er ganske irritert nå..dersom jeg ikke hadde bestilt videresending, og det var et feiladressert brev som var borte, så hadde det være greit nok, da hadde det vært min/avsenders feil. Men når posten fucker opp, og jeg må sende søknad og vente i to uker, -da- blir jeg irritert.

Håper brevet kommer til rette..Jeg skal skrive mail til posten etter at denne "saken" er over, og be om pengene tilbake, det jeg har betalt for videresending.

Forrige gang jeg flyttet og hadde videresending ble det også noe tull, og da fikk jeg pengene tilbake, så jeg tror ikke det blir noe problem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210081-feiladressert-post/#findComment-1526147
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...