Gå til innhold

Når vi snakker om katter..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Noen som egentlig har peil på hvordan en bader en fullvoksen, diger katt, med minst mulig traumer for både katta og matmor?! :-o

Han SKAL bade før jul, han ruller seg i alt som ekkelt er ute, og han har blitt en skikkelig stinkas..:-I

Men som katter flest HATER han det jo..Og det ender stort sett med en oppklort meg, en sint, redd katt, som ligger sånn halvrein, ikke ferdig tørket under stolen og lager ulyder til meg..:-o

Og det tar tid, og viblir stressede begge to!

Vesla som ukattelig nok ELSKER både dusjen og springen og som kommer løpende ved lyden av rennende vann, hun trenger ikke å bade, hun er ren og velduftende og skal bare bli ekstra julefin ved en omgang med børsten..

Hvordan få julelauget en ilsk Mephisto?

For å understreke komplisiteten i foretaget minner jeg på at dette er tolvkilos katten, Grunerløkkas skrekk..;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210189-n%C3%A5r-vi-snakker-om-katter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

15

• Freya

5

• calendula

2

• Simen

1

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Hjelp, misunner deg IKKE!

Kan du ikke stenge døra til badet så han ikke får rømt ut i det minste?

Forøvrig høres dette ut som det er MINST en tomannsjobb.

Jo, men stenger jeg døra, da får jeg ikke det armslaget som trengs..:-/

Og det ER egentlig en tomannsjobb..Men hvilke venner kan jeg be hit på rundvask av møkkete katte, tro? ;-)

*hm*

:-)

laguna1365380434

kremt, tolv kilo?! He-he! Jeg ville tatt klumpen med meg til dyrlegen, slik at han kunne få en beroligende sprøyte, og en skikkelig vask og føn i ro og mak.

Ja, jeg vet..:-o Men, altså, han får slankefor..Jeg prøver..Jeg vet seriøst ikke hvordan jeg har klart å få ham så diger..

Ideen din hørtes bra ut, men da må jeg jo få ham i buret, og det er ikke bare bare det heller..;-) Også koster det penger jeg i skrivende ikke har..Så jeg må nok bare sette av en dage og prøve sjøl..

Annonse

Jo, men stenger jeg døra, da får jeg ikke det armslaget som trengs..:-/

Og det ER egentlig en tomannsjobb..Men hvilke venner kan jeg be hit på rundvask av møkkete katte, tro? ;-)

*hm*

Du får gjøre som det er foreslått her, dope ned katten (i samråd med dyrlegen)!

laguna1365380434

Gi den et par Valium noen timer før den skal bades. Når den sovner eller blir helt sløvet, går det glatt å bade den. Det er helt ufarlig både for katta og deg :-)

Går det virkelig an å gi katten en valium? Men er ikke det sterkt for ham? :-o

Dessuten har jeg ikke noe slikt..Er det mulig å kjøpoe bare en sånn på apoteket/hos legen om man forklarer hva en skal bruke den til?

Hvis detygår an er det jo en konge ide! Kattten blir jo redd av det, og jeg blir så stressa at jeg kunne trengt en valium jeg og..;-)

*blond*

Går det virkelig an å gi katten en valium? Men er ikke det sterkt for ham? :-o

Dessuten har jeg ikke noe slikt..Er det mulig å kjøpoe bare en sånn på apoteket/hos legen om man forklarer hva en skal bruke den til?

Hvis detygår an er det jo en konge ide! Kattten blir jo redd av det, og jeg blir så stressa at jeg kunne trengt en valium jeg og..;-)

*blond*

Dra til dyrlegen og få resept til katten!

laguna1365380434

Du får gjøre som det er foreslått her, dope ned katten (i samråd med dyrlegen)!

Det var ikke noe dumt forslag! Men jeg håper det går an å få ordnet det slik at jeg ikke trenger å ta katten med ut, at jeg kan plukke opp det som trengs et sted, for det er nesten like ille å få ham i bur! :-o

Katter vasker vel stort sett seg selv?

Mener å ha hørt at dersom de ikke er flinke nok til å vaske seg, skal man gå over dem med en fuktig klut. Da skal de få lyst til å vaske seg..

Det funket på min korthårede, men så var hun også ganske renslig.

Det var ikke noe dumt forslag! Men jeg håper det går an å få ordnet det slik at jeg ikke trenger å ta katten med ut, at jeg kan plukke opp det som trengs et sted, for det er nesten like ille å få ham i bur! :-o

Ja, det skjønner jeg, med den kjempekatten! :D

Håper du finner på noe lurt, så han får vaska seg til jul!

Annonse

Lurt! :-)

Du kan nok ikke regne med at veterinæren vil skrive ut Valium sånn uten videre, jeg vil tro de krever en konsultasjon med katten til stede. Både for å veie den (mange legemidler til dyr distribueres på bakgrunn av vekt) og pga at Valium som kjent kan misbrukes.

Ta en tlf først og forhør deg, så slipper du evt bomtur. Kanskje er de snille nå før jul og sender deg resept i posten :-)

laguna1365380434

Du kan nok ikke regne med at veterinæren vil skrive ut Valium sånn uten videre, jeg vil tro de krever en konsultasjon med katten til stede. Både for å veie den (mange legemidler til dyr distribueres på bakgrunn av vekt) og pga at Valium som kjent kan misbrukes.

Ta en tlf først og forhør deg, så slipper du evt bomtur. Kanskje er de snille nå før jul og sender deg resept i posten :-)

Det hadde vært nydelig hvertfall! Må jeg ut å kjøre med Mephisto er vi nemlig like langt, han hater det også..Da får jeg nesten heller bare bade katten "edru"..Ikke flere T-bane turer på meg og pus, om det ikke erhelt nødstilfelle!;-)

Gjest Persille

De fleste dyrleger selger faktisk katte- og hundedop over disk nå før nyttår - med bruksanvisning i posen...

Kjøpte det til ene hunden min i mange år :)

laguna1365380434

Katter vasker vel stort sett seg selv?

Mener å ha hørt at dersom de ikke er flinke nok til å vaske seg, skal man gå over dem med en fuktig klut. Da skal de få lyst til å vaske seg..

Det funket på min korthårede, men så var hun også ganske renslig.

Ikke min, han slurver altså..Ruller seg i ufyseligheter, og slikkker seg stort sett bare på forpotene og bruker dem til å vaske seg i ansiktet.. Dessuten vasker han seg ikke i det hele tatt i rumpa..Og det burde han - for å si det sånn..;-)

Lurt! :-)

Fant dessuten dette: "Valium (Diazepam) er et beroligende middel. Kan ha en omvendt effekt på katter, og gjøre dem mer urolige."

fra http://www.birmanett.no/kattens_atferd/stress2.html

Men ring en dyreklinikk uansett, og forhør deg. De har sikkert gode råd å gi deg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...