Gjest plaget_jente Skrevet 4. mars 2001 Del Skrevet 4. mars 2001 Jeg er en jente på 26 år som har et problem jeg har slitt med i 10 år. Da jeg var 17 år begynte brystene mine å vokse ulikt, slik at det høyre brystet er større enn det venstre. Tror ikke jeg var fullt utvokst før jeg var 18 år. Dette ble et stort problem for meg, noe som resulterte i at jeg ikke klarte å dusje i fellesgarderober, og dette sliter jeg med fremdeles. Jeg vet at det er temmelig vanlig å ha ulike bryster, men i mitt tilfelle er det så lett å se. Jeg har stor byste og størrelsen i seg selv er ikke så forskjellige, men det er det mørke området rundt brystvorten på det ene brystet som er ganske stort. Derfor er det så lett å se forskjellen. På grunn av dette klarer jeg rett og slett ikke å slappe av i situasjoner hvor andre kan se kroppen min, og prøver alltid å skjule brystene. Så det jeg lurer på til slutt her, er hvordan jeg skal gå frem for å gjøre noe med dette problemet. Om det kan dekkes av det offentlige, eller om jeg må gå gjennom private klinikker. Hvilke kriterier må ligge til grunn for at man får en slik operasjon dekket? Og hvor lang er eventuell ventetiden for å få utført dette ved offentlige sykehus? Jeg er veldig takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21029-operere-ulike-bryst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 6. mars 2001 Del Skrevet 6. mars 2001 Til plaget_jente Jeg synes du bør diskutere dette med legen din i første omgang- dette bør ikke være flaut! Videre henvisning til kirurgisk avdeling ved lokal eller regionalsykehus kan være aktuelt dersom "medisinske kriterier" ligger til grunn. Utifra det du beskriver er nok dette mer et kosmetisk anliggende, men psykiske komponenter skal alltid vurderes! Dette vil sikkert legen din kunne besvare nærmere. Ventetid på offentlige sykehus er nok flere måneder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21029-operere-ulike-bryst/#findComment-91584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.