Gå til innhold

Seksulakunnskap må avskaffes

Anbefalte innlegg

I hvert fall for jenter.

Sa en religiøs spirrevipp med svaret på det meste.

Jeg lyktes aldri å få ut en begrunnelse jeg kunne akseptere.

Hva kan være den egentlige grunnen? Hva er dette her med religion, sex og kvinner som er så opprørende og som alle religioner henger seg opp i?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210290-seksulakunnskap-m%C3%A5-avskaffes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinners seksualitet er skremmende og farlig for mange menn. Det patriarkalske system fungerer godt med hjelp av religiøse påbud til å kontrollere kvinner. Ved å unnlate å gi saklig seksualopplysning til kvinner , er det et håp om at uvitenhet kan gjøre dem mer fryktsomme eller reserverte.

Jeg tror at all undertrykking av kvinner har sin grobunn i en frykt om at enorme kvinnelige krefter skal slippes løs ukontrollert. Dette er jo selvsagt inbilning.

Kvinners seksualitet er skremmende og farlig for mange menn. Det patriarkalske system fungerer godt med hjelp av religiøse påbud til å kontrollere kvinner. Ved å unnlate å gi saklig seksualopplysning til kvinner , er det et håp om at uvitenhet kan gjøre dem mer fryktsomme eller reserverte.

Jeg tror at all undertrykking av kvinner har sin grobunn i en frykt om at enorme kvinnelige krefter skal slippes løs ukontrollert. Dette er jo selvsagt inbilning.

I boka om Mytteriet på Bounty kan du lese om at mennene drepte hverandre for kvinner. Under primitive forhold er nok kvinners makt stor.

I boka om Mytteriet på Bounty kan du lese om at mennene drepte hverandre for kvinner. Under primitive forhold er nok kvinners makt stor.

Ja, det er sikkert, men det var neppe et særlig religiøst samfunn der? Disse mennene levde kanskje etter prinsippet "if you can`t beat them, join them"(kvinnene altså).

"Jeg tror at all undertrykking av kvinner har sin grobunn i en frykt om at enorme kvinnelige krefter skal slippes løs ukontrollert"

Om ikke all undertrykking, så utvilsomt en del av den ja.

"............................................"

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...