Gå til innhold

Dikt eller sitat eller ordtak eller noe annet bra skrevet

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å søke, men det er vanskelig å finne - så jeg håper noen her vet om fra før av!

Noen av julegavene mine er litt spesielle, da jeg har kjøpt kalendere hvor inntektene går til en god sak jeg veldig gjerne vil støtte. I tillegg har jeg kjøpt en pakning (fra Plantasjen, hvis noen vet hvor fine de er!) med tre hjerteformede juletrekuler, som er røde med engel på.

Sammen med gaven ønsker jeg å legge et brev, dels for å forklare hva slags kalender det er og hvilket formål pengene har gått til. Og dels - helst gjennom et dikt eller godt sitat/ordtak - si noe om barmhjertighet, hjelpe andre når man har mye selv, og lignende. De tankene som ligger bak det å gi penger til et godt formål! Og at når de år etter år (forhåpentligvis) finner fram disse kulene for å pynte treet, at de tenker litt på andre i verden som ikke har det like bra. Jeg har funnet de samme englene som er på kulene, så det skal pynte brevet - men hva bør jeg skrive? Føler at et dikt eller tilsvarende kan si det bedre, samtidig som jeg unngår å virke altfor prekende og blærete! Vil ikke være noen moraliserende og perfekt veslevoksen venninne... Har fått høre det fra noen, men nå er gavene kjøpt og bortimot pakket inn!

Fortsetter under...

Noen mennesker er som et lys i mørket.De er en del av hjertet og er mer verdifulle enn alle verdens edelstener. De kalles gode hjelpere, englene blandt oss, og du er en av dem....... Kan du bruke det kanskje? Det var forresten veldig flott det du har gjort!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...