Gå til innhold

Liten koselig julegave

Anbefalte innlegg

Gjest julegave...

Jeg er pedagogisk leder i en barnehage, og ønsker å vise assistentene at jeg setter pris på dem nå i disse juletider. Jeg tenker rundt hundrelappen ca..., og trenger masse ideer og tips om hva som kan være hyggelig å få. Kunne selvfølgelig kjøpt ei flaske vin til hver, men syns det er litt kjedelig...

Kom igjen folkens, en liten brainstorming! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210479-liten-koselig-julegave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ei flaske vin hver gang noen skal gi en "liten, hyggelig gave". Jeg synes det er noe herk å få, for jeg drikker ikke vin. Nå som polet har sluttet å ta imot og levere ut pengene, er det kjipt å få et lager av vin som ingen drikker. Jeg er altså motstander av å gi vin, og synes det går an å finne på noe bedre.

Jeg ville blitt mye mer glad for delfiakake, kransekake eller noe slik "finere" julekake jeg ikke hadde fått bakt selv.

Jeg er også en person som elsker julepynt, og assosierer noe med nesten alt. Neste år ville jeg altså pakket ut for eksempel to engler, og tenkt at de fikk jeg fra sjefen som en koselig julegave - og satt pris på det.

Men altså ikke alkohol... :-(

Annonse

Gjest M.Angelica

Jeg får ei flaske vin hver gang noen skal gi en "liten, hyggelig gave". Jeg synes det er noe herk å få, for jeg drikker ikke vin. Nå som polet har sluttet å ta imot og levere ut pengene, er det kjipt å få et lager av vin som ingen drikker. Jeg er altså motstander av å gi vin, og synes det går an å finne på noe bedre.

Jeg ville blitt mye mer glad for delfiakake, kransekake eller noe slik "finere" julekake jeg ikke hadde fått bakt selv.

Jeg er også en person som elsker julepynt, og assosierer noe med nesten alt. Neste år ville jeg altså pakket ut for eksempel to engler, og tenkt at de fikk jeg fra sjefen som en koselig julegave - og satt pris på det.

Men altså ikke alkohol... :-(

"Nå som polet har sluttet å ta imot og levere ut pengene, er det kjipt å få et lager av vin som ingen drikker. "

Jeg har nylig byttet inn ei vin uten problemer..

"Nå som polet har sluttet å ta imot og levere ut pengene, er det kjipt å få et lager av vin som ingen drikker. "

Jeg har nylig byttet inn ei vin uten problemer..

Jeg hadde fire flasker vin i sommer, og gikk på fem forskjellige pol i Oslo - ingen av dem tok tilbake!

De hadde riktignok tatt tilbake om jeg hadde hatt kvittering, men hvem gir kvittering med i gaven da? Og jeg kan ikke spørre gavegiver om kvittering. Så det ble til gaver til de som hjalp meg å flytte.

Gjest M.Angelica

Jeg hadde fire flasker vin i sommer, og gikk på fem forskjellige pol i Oslo - ingen av dem tok tilbake!

De hadde riktignok tatt tilbake om jeg hadde hatt kvittering, men hvem gir kvittering med i gaven da? Og jeg kan ikke spørre gavegiver om kvittering. Så det ble til gaver til de som hjalp meg å flytte.

Jeg hadde heller ikke kvittering. Hadde vunnet ei flaske rødvin, men drikker ikke det selv.

Gikk på et pol her i Stavanger, var ingen problem. Er ca en mnd siden =)

På min lokale Ica selger de noen finere julekaker av typen marsipan og lignende (altså ikke bløtkaker, men mer konfektgreier kanskje).

Noen pene lys og servietter er også koselig.

Jeg liker ikke å få rødvin for jeg drikker ikke rødvin, kun hvit. Så om jeg skulle få en flaske rødvin blir min søster lengre nede i gata meget glad. :o)

Jeg hadde heller ikke kvittering. Hadde vunnet ei flaske rødvin, men drikker ikke det selv.

Gikk på et pol her i Stavanger, var ingen problem. Er ca en mnd siden =)

I Oslo var de redd for metanol, for jeg kunne ha fått det opp i den forseglede flaska...

Annonse

På min lokale Ica selger de noen finere julekaker av typen marsipan og lignende (altså ikke bløtkaker, men mer konfektgreier kanskje).

Noen pene lys og servietter er også koselig.

Jeg liker ikke å få rødvin for jeg drikker ikke rødvin, kun hvit. Så om jeg skulle få en flaske rødvin blir min søster lengre nede i gata meget glad. :o)

Jeg liker rødvin veldig godt, så hos meg blir det tatt godt imot! :-)

Men jeg har lagt merke til en ting, og det er at når folk gir bort vin (vertinnegaver o.l.) så er det nesten alltid rødvin!!

Men jeg håper du har en litt annen erfaring, da. [.-) stryk dersom den ikke passer]

Jeg liker rødvin veldig godt, så hos meg blir det tatt godt imot! :-)

Men jeg har lagt merke til en ting, og det er at når folk gir bort vin (vertinnegaver o.l.) så er det nesten alltid rødvin!!

Men jeg håper du har en litt annen erfaring, da. [.-) stryk dersom den ikke passer]

Joda, jeg får som regel en flaske vin til bursdagen min fra barnas stemor og da er det hvitvin. :o) Den kooooser jeg meg med når ungene er hos pappan i ferien, jeg har dag like før sommerferien nemlig.

For en koselig tanke! Du er sikkert hyggelig:-)

Jeg ville kjøpt ett eller annet fra Holmegaard. Du får bl.a årsklokker, (fine julebjeller i glass med årstall), kongler, nisser og snapsglass.

Alt i blankt glass med litt hvitt eller frostet mønster på.

Det finnes også små telysestaker i hvitt og frostet fra samme sted.

Veldig fine, og ikke så dyre!

Fås i glassmagasin.

Har tre venninner som jeg kjøper julegaver til, og etter at jeg kjøpte årsklokken til de i 2000, har de ønsket seg ting i serien i årene ettepå.

I år ble det snapsglass. De er ganske små, og fås to i en pakke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...