Gå til innhold

Fjerning av gallesten ikke GALLEBLÆRE

Anbefalte innlegg

Det er kanskje dumt å "svare seg selv"...men på utenlandske sider som en bekjent sendte link til - fant jeg faktisk at det står det at gallesteinene kan knuses med ultrlalyd og skylles ut i tarmen...Og videre at det finnes midisin som kan løse opp steinene. Hvorfor holder man da på med steialderamputasjoner her i landet?

Fortsetter under...

Fordi Norge er et uland når det gjelder medisinsk ekspertise.

Nei, det kan man da ikke tro..Kanskje heller at man har vært inne i noen år med økonomisk galskap og profittjag. Der økonomi skal styre alle ting går det gjerne ganske så skeis.. Det er kanskje et klokt byråkrathode som har funnet ut at det i lengden er billigst for helsevesenet å å "rive ut" enkelte indre organer hos oss på grasrota - og så hevde at de er helt overflødige fra naturens side.

Det er riktig at i flere tilfeller kan man gå inn å knuse stenen, men noen ganger ligger denne så forkjært til at det ikke er mulig. Eller den kan rett og slett være for stor.

det var nyresten jeg snakket om. Gallesten vet jeg ingenting om..

Nei, det kan man da ikke tro..Kanskje heller at man har vært inne i noen år med økonomisk galskap og profittjag. Der økonomi skal styre alle ting går det gjerne ganske så skeis.. Det er kanskje et klokt byråkrathode som har funnet ut at det i lengden er billigst for helsevesenet å å "rive ut" enkelte indre organer hos oss på grasrota - og så hevde at de er helt overflødige fra naturens side.

Jeg har fått fjernet stenene og ikke galleblæren - og er svært fornøyd med resultatet. Smerter og anfall er borte, og det er heller ikke dannet nye stener (muligens fordi jeg er blitt ytterligere bevisst på kostholdet) Jeg fikk forklart at begge metoder benyttes (både fjerning av galleblære med innhold - og denne "knusemetoden"), men at dette må vurderes i hvert tilfelle. Hvorfor det er mest populært å "rive ut" galleblæren skal jeg ikke si noe om...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...