Gå til innhold

Dere med voksne barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Clue1365380406

Har to jenter i tenårene.

Til jul får de gaver for mellom 500-1000 kr.

Det er de fornøyd med.

Til bursdager får de gjerne litt "større" gaver, men da er det jo bare de som skal ha. I jula kjøper en jo gaver til mange, og da begrenser jeg summen til ungene.

Ellers får de det de trenger, både av klær sminke ++.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210532-dere-med-voksne-barn/#findComment-1531429
Del på andre sider

Har to jenter i tenårene.

Til jul får de gaver for mellom 500-1000 kr.

Det er de fornøyd med.

Til bursdager får de gjerne litt "større" gaver, men da er det jo bare de som skal ha. I jula kjøper en jo gaver til mange, og da begrenser jeg summen til ungene.

Ellers får de det de trenger, både av klær sminke ++.

Jeg har også to tenåringsjenter og har kjøpt gavekort til 1000 kr. og en episode av Friends som de ønsket seg. Gavekortet bruker de til å velge klær selv. De er fornøyde og har alltid vært det, men det har jeg også vært i alle år. De får sikkert noe lignende fra sin far og hans samboer. Da jeg var i den alderen fikk jeg gjerne en bok fra foreldrene mine. Jeg var økonomisk uavhengig av dem, men de ga meg ofte en pengeseddel da juleferien var slutt og jeg måtte reise hjemmefra. Det gjorde min bestefar bestandig også da jeg kom hjem på ferie.

Jeg gir ikke gaver til andre enn døtrene mine, foreldrene mine og lillegutten til søsteren min. Vi er mange søsken som spleiser på gave til mor og far, og da er det noe de trenger for å gjøre alderdommen lettere. Jeg har 15 nieser og nevøer og gir ingen av dem unntatt lillegutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210532-dere-med-voksne-barn/#findComment-1531755
Del på andre sider

Nå er ikke datteren voksen, (16 år)selv om hun synes å tro det selv av og til, men svarer lell, jeg..

Det er litt forskjellig fra år til år, men som oftest blir det en "stor" gave. Men vi lar det ikke ta helt av prismessig. Men dyrt blir det ofte..

Hun får som regel det hun ønsker seg (hun er enebarn) innen rimelighetens grenser.

I år er det ingen "stor" ting som står på ønskelista, så da blir det mange mindre i stedet. Og det blir ikke billigere, det er helt klart:-)

Hun får bl.a. pc-spill - Sims "Livets skole",

Play Station spill - Singstar 80`s - da synger og gauler hele familien. Vi morer oss storveis..

CD De Lillos er favoritten for tiden.

Klær - truser, sokker, topp/singlet, genser

Mascara + Lipgloss

Tror det er det hittil... Har lyst å kjøpe en olabukse også, men vi får se..

Jeg elsker å kjøpe gaver, og synes det er artigere med mange "små" framfor en stor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210532-dere-med-voksne-barn/#findComment-1532176
Del på andre sider

Nå er ikke datteren voksen, (16 år)selv om hun synes å tro det selv av og til, men svarer lell, jeg..

Det er litt forskjellig fra år til år, men som oftest blir det en "stor" gave. Men vi lar det ikke ta helt av prismessig. Men dyrt blir det ofte..

Hun får som regel det hun ønsker seg (hun er enebarn) innen rimelighetens grenser.

I år er det ingen "stor" ting som står på ønskelista, så da blir det mange mindre i stedet. Og det blir ikke billigere, det er helt klart:-)

Hun får bl.a. pc-spill - Sims "Livets skole",

Play Station spill - Singstar 80`s - da synger og gauler hele familien. Vi morer oss storveis..

CD De Lillos er favoritten for tiden.

Klær - truser, sokker, topp/singlet, genser

Mascara + Lipgloss

Tror det er det hittil... Har lyst å kjøpe en olabukse også, men vi får se..

Jeg elsker å kjøpe gaver, og synes det er artigere med mange "små" framfor en stor.

Wow, dere har en heldig datter.

Synes dette var mye til å være "smågaver". Men jeg er vel antagelig bare misunnelig, har sjelden fått skikkelige dyre julegaver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210532-dere-med-voksne-barn/#findComment-1532200
Del på andre sider

Wow, dere har en heldig datter.

Synes dette var mye til å være "smågaver". Men jeg er vel antagelig bare misunnelig, har sjelden fått skikkelige dyre julegaver.

Uff da, det var ikke meningen å gjøre noen misunnelig!!

Vi har jo bare henne, og hun er snill og grei, og oppfører seg skikkelig,så vi synes det er gøy å handle litt til henne, hun fortjener det.

Hun er nok ikke så rent lite bortskjemt, men vi har vært bevisste på at hun ikke skal bli "atal og ekkel - bortskjemt", hvis du skjønner hva jeg mener.

Vi er nok ganske strenge i forhold til mange av hennes venninnes foreldre, men det er stort sett her i huset alle samler seg...

Men i pris så "lønner" det seg for oss foreldre å kjøpe en gave - det er helt sikkert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210532-dere-med-voksne-barn/#findComment-1532219
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...