Gå til innhold

diffuse symptomer epilepse

Anbefalte innlegg

Jeg er 42 år, fram til neste 2 år siden yrkesaktiv i spennende jobb. Plutselig opplever jeg et anfall hvor jeg føler jeg besvimer, mister kontroll, synsforstyrrelser, svette og varme, rykninger i muskulaturen. Blir selvsagt fryktelig redd. Dette gjentar seg med jevne mellomrom i ulik grad og jeg kjenner symptomene litt nesten hele tiden. Er da også veldig sliten og utmattet hele tiden. Hodet føles tungt som stramt og jeg eier ikke krefter. Har mye rykninger i muskulaturen, spesielt i bena og hodet.Trodde først jeg hadde angst og var hele tiden engstelig for at disse anfallene skulle komme igjen. Tendenser til, og anfall kommer lettest ved stress eller er fysisk sliten ol. Har også merket at dagen etter jeg har drukket litt alkohol er jeg utsatt for anfall. Orker stort sett ingen ting lenger.Har stort sett alltid vært frisk.For ca 15 år siden hadde jeg kusma med påfølgende encefalitt og hjernehbetennelse (jeg tror hjernehinnebetennelsen som kom ca 1/2 år etter kusmaen kom av herpesvirus.Min farmor hadde epilepsi. MR og CT er normalt bortsett fra et mikroadenom pga høyt prolatin innhold (bruker parlodel). Har nå fått påvist umormal hjerneaktivitet på venstre side (frontallapp?) etter eeg. Lurer nå fælt på hvorvidet dette er angst/depresjon eller epilepsi. Gikk til psykolog en del ganger, uten at hverken vedkommende eller jeg syntes det hadde så mye for seg. Klarer ikke å jobbe nå og har ellers vært svært aktiv og glad i å stå på.Disse anfallene starter ofte med at jeg kjenner meg veldig varm (varmebølge), blir veldig urolig og ukonsentrert, muskelrykninger (ikke store tydelige), føler jeg besvimer. Og deretter engstelse. Er bevisst hele tiden. Gelerelt sett er jeg blitt mer ukonsentret, sliter med å lese mye, spesielt litt tyngre litteratur, se mye på TV, vanskeligere(tregere) til å løse konkrete problemer eks hoderegning. Håper dette kan gi meg et svar på veien.Tross alt er jeg bedre nå enn får neste to år siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21064-diffuse-symptomer-epilepse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære lin !

Nei, dette klarer jeg ikke å gi noe godt svar på.

Jeg har forståelse for at det ikke er så enkelt å svare på, og spørsmålet var vel heller ikke så presist formulert. Jeg forsøker likevel igjen. Er det mulig at de symptomene jeg beskriver kan være en form for epilepsi. De forandringene ihht til eeg jeg viste til skal visstnok ligne de som ses ved epilepsi. Takknemlig for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...