Gå til innhold

Ryggproblemer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har siden millitæret vært kjempeplaget med ryggen min. Det begynte med at en dag vi hadde trening var jeg i styrkerommet og brukte en maskin der man sitter og skyver ifra med beina, vel. Maskinen viste seg å være dårlig, da jeg skulle slippe ned vektene igjen hang apparatet i noen tideler av et sekund slik at jeg ubevisst slappet av. og da kom vektene, jeg kjente ikke noe akkurat der og da. Men da jeg kom på rommet, etter uttøying og dusj, satte jeg meg på sengen for å kle meg om. DA! jeg fikk en helt utrolig smerte nede i korsryggen, og klarte ikke å reise meg fra sengen. jeg satt/lå der en stud til befalet var varslet og jeg kom på sykevakta. Der lå jeg i to dager før jeg måtte ut. Dette er nå ti år siden og siden har jeg vært kjempeplaget til tider. Jeg jobbet på tråler i ca 8 år etter dette, da var jeg helt knust, både psykisk og fysisk. Jeg opplevde andre værre ting der også, jeg ble nesten henrettet i en gisselsak, der han som tok meg og en annen som gissel fikk, tror det var fire mnder fengsel, Sliter både med angst/depresjoner og ryggproblemer, og har gått til psykolog for dette. Det virker nesten som at legen ikke tar meg seriøst.

Men, hva tror du det kan være med ryggen, når legene ikke finner noe på røngtgen, inkl (ct scan?) ikke sikker på hva det heter lenger. Jeg var en gang oppegående, men andre ting i ettertid har fått alle problemene til overflaten. Håper du kan si meg hva jeg skal gjøre

Har så mye jeg vil si at jeg.... Orker snart ikke mere.

Hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210679-ryggproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsøk en annen lege, som du kan snakke med. Om ikke den legen du benytter i dag, forstår dine problemer, er det på tide å oppøke en ny.

Virker på meg som om ting henger litt sammen, rygg og plager, kan også ha oppstått senere ifm traumer du har hatt.

Oppsøk en lege som du kan snakke med, og kan ta deg på alvor, det er iallfall mitt råd.;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210679-ryggproblemer/#findComment-1532989
Del på andre sider

Oppsøk en annen lege, som du kan snakke med. Om ikke den legen du benytter i dag, forstår dine problemer, er det på tide å oppøke en ny.

Virker på meg som om ting henger litt sammen, rygg og plager, kan også ha oppstått senere ifm traumer du har hatt.

Oppsøk en lege som du kan snakke med, og kan ta deg på alvor, det er iallfall mitt råd.;-)

Enig! Ryggsmerter kommer ofte i perioder med et for høyt stressnivå. Stress kan være så mengt, ikke nødvendigvis dårlig tid og høyt arbeidspress, men en følelse av å ikke strekke til på ett eller flere områder i livet. Det kan ha med bekymringer å gjøre, noe du ikke føler du mestrer. Det er derfor dumt av leger eller andre behandlere å ignorere den psykologiske siden av mennesket.

At det ikke vises noen feil på røntgenbilder er jo en stor fordel for deg; det er mest sannsynlig nerver og muskler som knyter seg og skaper smerter. De er vonde og invalidiserende nok.

Det kan også være lokale betennelser i området som forårsaker smertene.

Opprydding i eget liv, kombinert med moderat trening har jeg stor tro på. I perioder med ryggsmerter, kan muskelavslappende medisin fungere bra. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210679-ryggproblemer/#findComment-1533139
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...