Gå til innhold

Er alltid ulykkelig jeg...

Anbefalte innlegg

Gjest påjaktetterlykken

Hele livet har jeg slitt med å være fornøyd med livet, det har vært så mye forstyrrelser og uro rundt meg til å kunne få utvikle noen lykkefølelser.

De gangene jeg husker at jeg hadde noen lykkefølelser var det alltid noen som kom og sleit dem istykker igjen.

Husker hvor deilig det var å føle seg lykkelig, harmonisk, glad og ikke minst fri. Sist gang jeg følte det var jeg rundt 12-13 år gammel, nå er jeg 33 og er blitt konstant på vakt for 'lykketyvene' hele tiden at jeg ikke lenger klarer å kjenne meg lykkelig, få roen. Det er som jeg er i et slags forsvarsmodus hele tiden og det stenger for lykken.

Jeg er på evig jakt etter lykken, men finner den aldri!!?

Er DU lykkelig, hva gjør deg lykkelig? Kanskje noen har noen tips til en skadeskudd sjel som jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210711-er-alltid-ulykkelig-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den varige og store lykken er nok ikke veldig realistisk å jakte på. Selv er jeg fornøyd når jeg har det greit. Jeg prøver å være tilfreds om jeg ikke har noe stort og vondt som skjer i livet mitt akkurat da. Jeg tror det er viktig å akseptere at humøret går opp og ned, fra dag til dag eller fra time til time. Dette er en del av livet.

Selve lykken kommer i små doser. Kanskje når man har sex med den man elsker, når man nettopp har nådd et mål, når man møter et nytt menneske man virkelig klikker med... Det er individuelt.

For meg er det utrolig viktig å ha noe jeg ser fram til. Om det er å trene, møte en god venn, ringe noen jeg har lyst til å snakke med... Det er ikke så nøye. Men bestemme seg for å gjøre noe hyggelig og glede seg til det.

Og slik går nå livet... ;)

Den varige og store lykken er nok ikke veldig realistisk å jakte på. Selv er jeg fornøyd når jeg har det greit. Jeg prøver å være tilfreds om jeg ikke har noe stort og vondt som skjer i livet mitt akkurat da. Jeg tror det er viktig å akseptere at humøret går opp og ned, fra dag til dag eller fra time til time. Dette er en del av livet.

Selve lykken kommer i små doser. Kanskje når man har sex med den man elsker, når man nettopp har nådd et mål, når man møter et nytt menneske man virkelig klikker med... Det er individuelt.

For meg er det utrolig viktig å ha noe jeg ser fram til. Om det er å trene, møte en god venn, ringe noen jeg har lyst til å snakke med... Det er ikke så nøye. Men bestemme seg for å gjøre noe hyggelig og glede seg til det.

Og slik går nå livet... ;)

Der fikk du sagt det :) Akkurat sånn tenker jeg også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...