Gå til innhold

Er antall pakker til jul synonymt med hvor mange venner du har?

Anbefalte innlegg

Gjest juletid eller julestrid?

Dette høres sikkert teit ut og barnslig, men jeg gruer meg faktisk litt til jul og presangåpningene

Har en søster på 19 som alltid har vært mer populær enn meg, alltid hatt flere venner en meg etc. Og hver jul så skal det ligge 15-20 pakker under treet til henne fra diverse veninner.

jeg har vel 4 veninner, og det er ikke alltid at vi gir hverandre gaver.

Men altså, jeg føler meg bare så underlegen når vi skal åpne presanger og hun skal ha hele showet da 50 prosent av gavene under treet er til henne.

Fetteren min som er på samme alder har også ca 15 presanger av venner som han skal pakke opp

jeg føler meg rett og slett underlegen fordi jeg "bare" har 4 pakker under treet. Og jeg vet at dette er latterlig

Men hvordan skal jeg kvitte meg med denne følelsen av å være lite attraktiv?

Fortsetter under...

Trøst deg med at dette er et "problem" som går over.

Når man blir eldre slapper man mer av på dette området - som på de fleste andre områder. Konkurransen om fleste venner, flest presanger etc. etc.skjønner (nesten) alle at er helt på jordet.

Venner er viktig, men det er først og fremst kvaliteten ikke kvantiteten som betyr noe.

Jeg hadde ikke trengt en eneste venne-gave for å føle meg verdsatt. Har da også avtalt med de aller fleste at vi ikke skal kjøpe gaver til hverandre. Vi vil mye heller bruke pengene på å gjøre ting sammen - kino, teater, spise på redstaurant etc.

Jeg får og gir noen få gaver til jul. (Gir noen flere enn jeg mottar, noe jeg synes er helt på sin plass siden jeg er voksen og flere av gavemottakerne er barn.)

Personlig synes jeg det er rart med voksne mennesker som leverer lange ønskelister til foreldre, søsken etc., men om det gir dem glede er det selvsagt helt ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...