Gjest marie Skrevet 4. mars 2001 Del Skrevet 4. mars 2001 jeg er en kvinne på 30 år. For 1 år siden ble jeg plaget med en følelse av plutselig å besvime, uten at jeg gjorde det, jeg hadde litt øresus ( hørte pulsen periodevis i det ene øret) og hadde diffuse synsforstyrrelser og følte meg sliten. Disse synsforstyrrelsene kom ca en time etter at jeg stod opp og vedvarte stort sett hele dagen. Jeg var hos legen, hun tok noen blodprøver, målte blodtrykket og puls, men fant intet galt. Har også vært hos øyelege som sa han tok storsjekk uten å finne noe galt. Tilsist var jeg hos manuell terapeut; han mente at en av nakkevirvlene ikke lå som de skulle, og at dette trykket på nervene som gikk gjennom åpningen i nakkevirvelen. Jeg ble bra. I tillegg hadde jeg vridd et ribben ut av posisjon som han fikk på plass.Var også på CT-røntgen, de fant ingenting der heller. En tid etter fikk jeg nummenhet i halve fjeset( ikke i hele fjeset, rundt munnen og kjeven)og nede i armen, var hos legevakta, han lyste meg i øynene og undersøkte blant annet reflekser og målte cp. Intet galt. Igjen oppsøkte jeg manuelle terapeuten og ble umiddelbart bra.Etter et løft på jobb, fikk jeg igjen vondt i rygg/bryst(har slitt med det før jeg var hos manuell terapeut)og fikk samtidig svimmelhetsanfall to dager på rad, har en ekkel følelse i hodet, ikke svimmel, men en litt "ullen "følelse som varer fra en stund etter at jeg er stått opp og ut dagen. Nå drar jeg igjen til manuell terapi, men tanken på om jeg har fått en musklel/nervesykdom slår meg: har jeg multrippel sklerose, for eksempel? -redd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21075-nervesykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 5. mars 2001 Del Skrevet 5. mars 2001 Kjære marie ! Manuell terapi har nok ingen effekt på MS og heller ikke på andre skumle nervesykdommer, så der tror jeg du kan føle deg beroliget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21075-nervesykdom/#findComment-91385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariane Skrevet 9. mars 2001 Del Skrevet 9. mars 2001 Hei -marie! Ditt innlegg beskrev min "tilstand" slik at jeg ønsket å ta kontakt. Vi har tydligvis mye av de samme symptomer og jeg har ikke fått noen klar diagnose, men har ikke vært i stand til å jobbe siden dette startet for 6 - 7 uker siden. Jeg har tatt MR av hodet for jeg var sikker på at jeg hadde svulst i hjernen, dårlige blodtilførsel eller MS! Kan berolige deg med at ingen av disse diagnosene kunne stilles ut fra røntgenbildet. Alt så bra ut! Og godt var det! Jeg er også nummen i høyre ansikt (kjeve/kinn +1/2 tunga) Kjenner også at langs bakside av høyre ben er det akkurat som om det er iskaldt (trekk) + ut i høyre arm. Itillegg svært vanskelig å konsentrere seg,spes. hvis jeg sitter/står. Hodet blir "ullent" og det flimmrer i øynene.Er itillegg svært trøtt når svimmelheten kommer.Det eneste som hjelper er å ta det helt med ro - og det er svært kjedelig!!!! Har fått beskjed om at dette sannsynligvis er et virus, men kan ikke dette fastslås på en eller annen måte? Hilsen mariane 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21075-nervesykdom/#findComment-92668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.