Gå til innhold

Hva gjør jeg med juletreet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hogger'n

La det stå ute til 22.12, ta det inn - helst i et rom som ikke er for varmt, men temperert (kjeller?). Sett det i juletrefoten og gi det lunkent vann. Når du skal pynte det -(i mitt tilfelle den 23.12) tar du det inn i stuetemperatur. Husk å gi det vann - hver dag.

Har du garasje eller en utebod du kan sette det i? En jeg kjenner driver med juletrær og han anbefaler å sette det i garasjen før vi tar det inn, så det får en "myk" overgang.

Når det gjelder vann vet jeg ikke, men det står jo flere dager uten vann der de selger dem, så de tåler nok noen dager uten. Jeg har aldri hatt vann på før jeg har tatt det inn iallefall.

ikke fast nick

Det var et innslag om behandling av juletre forleden dag på Nrks frokost-tv, tror det kanskje var fredag. Se på Nrks sider om du kan finne det på web-tv noe sted. Det var den faste gartneren deres som hadde innslaget.

Det var noe med at man skulle sage av litt nederst på treet og sette det i kokende vann en stund, før man fester juletrefoten. Og ellers tips om hvordan treet bør behandles.

Gjest Pling i bolla?

Det var et innslag om behandling av juletre forleden dag på Nrks frokost-tv, tror det kanskje var fredag. Se på Nrks sider om du kan finne det på web-tv noe sted. Det var den faste gartneren deres som hadde innslaget.

Det var noe med at man skulle sage av litt nederst på treet og sette det i kokende vann en stund, før man fester juletrefoten. Og ellers tips om hvordan treet bør behandles.

Tusen takk! Nå er den sett

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...