Gå til innhold

Apropos alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Muscle

Inspirert av spandere-tråden under, så kom jeg til å tenke på festen i natt.

De siste månedene har jeg drukket veldig lite alkohol. Nesten ingenting.

Men, jeg merket ingen rus overhode når jeg i går drakk ca 1 glass ren sprit, 1 snaps og 1 glass vin. I tillegg hadde jeg spist veldig lite i går. Er ikke tykk, men har en del muskler. Tidligere ville jeg blitt berusa på en 6/7 på en skala fra 1-10. Hva skjer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210811-apropos-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det eneste svaret du har fått er rimelig fjollete:

Det er litt snålt dette med alkoholtoleranse. I utg.punktet skulle man tror at alle startet på ett punkt, og så tålte man mer og mer i løpet av årene, forutsatt at man drikker litt oftere enn på julebordet og 17.mai. Men det er ikke alltid slik. Selv synes jeg det går i perioder hvor godt hodet og kroppen takler alkoholen, og promillen er ofte ikke noen sikker indikasjon på hvor beruset jeg er.

Jeg har også kjent folk som ved et tidspunkt har tyllet i seg halvannen kasse pils, og kun vært småbrisne - og et halvt år senere er samme vedkommende nærmest dritings etter 11 øl. Etc.

Jeg kjenner også folk som rett og slett ikke blir ordentlig fulle av f.eks øl - uansett hvor mye de drikker. De ender opp med å bli "mette" til slutt, mens jeg ligger og kaver på gulvet. De samme kan gjerne bli rimelig fulle av noen drammer, selv om mengden alkohol blir betraktelig mindre.

Det er mange faktorerer som spiller inn på alkoholtoleransen.

".........................................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210811-apropos-alkohol/#findComment-1534445
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...