Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har arbeidet i kjelleren med vinkelkutter i betong gulv.

Dette gav masse støv, jeg brukte støvmaske, men den er nok ikke 100% tett.

Støvet var så tykt, at jeg kunne ikke se 10 cm forran meg.

Dette arbeidet hildt jeg på med i 2 dager.

Kort tid ( ca.1 uke) etter begynnte jeg å hoste, det øket i mengde og var en lyd i brystet hver gang jeg pustet.

Jeg hostet opp en del slim også.

Da denne hosten hadde vart i 2-3 uker, da jeg en dag oppdaget rødt friskt blod i avføringen.

Etter 2 dager, oppsøkte jeg min lege, jeg tenkte ikke på det arbeidet jeg hadde gjort i kjelleren, så det nevnte jeg ikke.

Hun var ganske sikker på at jeg hadde fått bronkit.

Hun kjente på maven min, og når han trykket der vor blindtarmen er, gjorde det litt vondt.

Ble da beordret til sykehuset med det samme.

For å gjøre historien litt kortere.... på sykehuset tok de kun blod og urinprøve av meg, + en finger i endetermen, uten å komme frem til noe mer.

Fikk penecelin og fikk reise hjem.

Dette er 4 dager siden, å jeg har blod i avføringen og hoster enda.

Så mitt spørsmål: kan all betongstøvet ha forrårsaket dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210849-blod-i-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

kanskje er det en indirekte sammenheng; hemorider kan f.eks oppstå etter myehosting. Blod i avføringen bør undersøkes, og kanskje bør du henvises til en skopi der legene titter opp i endetarmen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210849-blod-i-avf%C3%B8ring/#findComment-1536552
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...