Gjest kreps79 Skrevet 4. mars 2001 Del Skrevet 4. mars 2001 Hei, jeg er en jente på 21 år som er plaget en god stund med vondt i brystene. Jeg har ikke hatt barn og er heller ikke gravid. Dette har vart i ca. 6 måneder. Som regel pleier dette bare være under mensen, men nå har jeg også fått det utenom disse dagene. Jeg er ferdig utviklet og har aldri før under puberteten hatt dette problemet. Jeg føler det er muskelen bak brystvorten som er vondt når det berøres. Det har blitt så plagsomt at jeg konstant må gå med sports-bh, om dagene og om natten(for likevel får jeg ikke sove). Jeg føler dette er sånt 12-13-åringers pubertets-problem, men dette plager meg hele tiden. Jeg har vært veldig tynn i en periode, og har lagt på meg noe i denne perioden, og lurer på om dette kan være årsaken. Har ikke merket noe av at puppene er blitt større. Kjæresten min sier det kan være brystkreft, men da trodde jeg at jeg måtte ha født barn for å få det. Kan du gi meg noen kjerringråd eller forslag til andre midler som kan hjelpe meg, for det er skikkelig vondt. Utrolig ømt og plager meg i hverdagen. Ved berøring. Jeg klarer ikke løpe heller lenger. Hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21097-vondt-i-bryst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 6. mars 2001 Del Skrevet 6. mars 2001 Til kreps79 Dette høres ikke helt riktig ut. Det kan hende at muskulaturen i brystveggen er "betent", men utifra det du beskriver av plager ihverdagen er det mest trolig at det er brystekjertelvevet som er i irritert. Dette kan skyldes hormonelle faktorer, og det kan nok ikke helt utelukkes at vektendringer etc kan påvirke det fine samspillet og gi økt spenning i brystvevet. Jeg tror ikke dette er tegn på kreft, eller at det er farlig i ordets egentlige forsdtand. For sikkerhetsskyld synes jeg du bør oppsøke en lege for å få undersøkt dette nærmere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21097-vondt-i-bryst/#findComment-91589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.