Gå til innhold

Uregelmessig mens etter sluttet med p-piller

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sluttet med p-piller i september og fikk mensen den 28 dg. både i oktober og november. Nå er jeg over en uke for sen i desember, jeg har tatt graviditetstest(2 stk) å jeg er ikke gravid. Bør jeg oppsøke lege? Evnt. hvor lenge bør jeg vente med å oppsøke lege. Det hører med til historien at vi nå akkurat har begynt å prøve å bli gravide. Og jeg er så fortvilet over at kroppen ikke fungerer som den skal. Har du noen gode råd, finnes det noen måte å stimulere mensen/ eggløsningen tilbake igjen?

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

"Forstyrrelser" på en uke regnes som helt normalt, særlig de første månedene etter at man slutter på p-piller. Stress kan gjøre at mensen blir forsinket, likeledes at man spiser lite eller lever uregelmessig. Prøv å ta det med ro foreløpig, vanligvis kontakter man lege først når det har gått 6 mnd uten å bli gravid, og utredning startes ofte først når man har prøvd 1 år uten hell. Det er ikke noe galt med kroppen eller hormonene dine med den "lille" uregelmessigheten" du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...