Gå til innhold

Endring av skatt

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Går det an å endre det på nettet? altså hvor mye skatt man skal trekkes, må man ringe inn å bestille nytt skattekort, el er det mulig å gjøre det på nettet?

Skrevet

Du skriver inn i ruten nederst at du vil endre prosenttrekk så vurderer de det og sender deg nytt skattekort i posten.

Skrevet

kan du ikke bare be arbeidsgiveren å trekke mer da? Jeg trekker et fast beløp ekstra hver måned jeg, for å ta unna for lav rente etc.

skorpionfisken
Skrevet

Ja, er inni der, og det går anå endre på alt, utenom skattetrekk.

Du endrer på alt og krysser av for at du vil ha nytt skattekort. Så vurderer de på nytt på bakgrunn av endringene dine hvor høy skatt du får og sender ut et nytt skattekort til deg.

Du får ikke selv legge inn hvor stor skatteprosent/hvilken tabell du vil ha.

Skrevet

Om du skal trekke mer kan du bare gi beskjed til arbeidsgiver. De kan trekke mer enn det som står på skattekortet.

Ellers trenger du nytt skattekort. (Usikker på om du kan bestille det på nettet)

Skrevet

Jeg har akkurat endret mitt skattekort på nettet.

Men ellers så er det alltid lurt å trekke litt ekstra.., jeg trekker kr 500,- pr mnd i tillegg til vanlig skatt slik at jeg slipper restskatt.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Du endrer på alt og krysser av for at du vil ha nytt skattekort. Så vurderer de på nytt på bakgrunn av endringene dine hvor høy skatt du får og sender ut et nytt skattekort til deg.

Du får ikke selv legge inn hvor stor skatteprosent/hvilken tabell du vil ha.

Nei,men syns det er dumt av de å sende annet skattetrekk enn i fjor, da jeg kommer til å tjene like mye i år som i fjor. Har jo fast lønn. Forstår ikke at de vil at vi skal skatte mindre..

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Jeg har akkurat endret mitt skattekort på nettet.

Men ellers så er det alltid lurt å trekke litt ekstra.., jeg trekker kr 500,- pr mnd i tillegg til vanlig skatt slik at jeg slipper restskatt.

Jada, trekker alltid litt ekstra ja;)

Gjest lurer jeg på
Skrevet

kan du ikke bare be arbeidsgiveren å trekke mer da? Jeg trekker et fast beløp ekstra hver måned jeg, for å ta unna for lav rente etc.

Jo, det går forsåvidt an, har aldri tenkt på det før.

skorpionfisken
Skrevet

Nei,men syns det er dumt av de å sende annet skattetrekk enn i fjor, da jeg kommer til å tjene like mye i år som i fjor. Har jo fast lønn. Forstår ikke at de vil at vi skal skatte mindre..

Hvis du vil betale høyere skatt for å være sikker så er det bare å be arbeidsgiver øke trekket. Fikk selv 11% skatt fordi de går 2 år tilbake på ligningen, da jobbet jeg bare halve året fordi jeg var student. Ga arbeidsgiver beskjed om langt høyere skatteprosent, så det var ikke noe problem.

Det er hvis man vil ha lavere skatt man må bruke skattedirektoratets sider.

Skrevet

Ja, er inni der, og det går anå endre på alt, utenom skattetrekk.

du legger bare inn dine opplysninger også regner skatteetaten ut nytt skattekort til deg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...