Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for dine fine og oppmuntrende svar ang. problemer ved røykeslutt! Som du ser, forfølger jeg temaet fordi jeg fremdeles har mange spørsmål, fordi jeg har fanget opp at svært mange lurer på det samme som meg, og fordi jeg mistenker legestanden for ikke å tørre å ta dette problemet fram til "gjennomlysning" av redsel for at røykere da vil vegre seg for å slutte å røyke. Jeg ønsker primært å vite hva jeg kan selv kan gjøre for å unngå å få ytterligere helseplager. M.m.m. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21119-hei-wenker%C3%B8ykeslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Ja, si det. Kanskje vi skal kaste ballen videre til andre lesere som har opplevd det samme? Kom igjen med erfaringer og forslag!!

Jeg har også de siste dager vært litt i kontakt med ex-røykere som kan fortelle liknende historier. Jeg tror at når det gjelder den som fortalte om revmatisme-utbrudd (forverrelse) så er det lurt å kontakte ernæringsfysiolog, da faktisk veldig mange har god erfaring med å endre matvaner - de går over til råkost f eks. Ta kontakt med revmatolog for å få vite nøyaktig hvor man skal henvende seg!

Ellers tror jeg på dette med frukt og grønnsaker pluss mosjon. Astmatikere skal jo varme godt opp før de setter igang, og det tror jeg er riktig også for ex-røykere. Mye søvn og rikelig med mosjon ( hørt den før??) er vel det beste man kan gi seg selv. Skjønnhetssøvnen er før kl 24. Drikke mye friskt vann ( 2 - 3 liter daglig) tror jeg også på, slik at man får skyllet systemet godt.

Som sagt, kom med ideer og forslag dere som har vært igjennom dette og som forhåpentlig har greid dere uten å begynne å røyke igjen. For her kan jeg nevne en herskare med "bivirkninger"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...