Gjest LucySky Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Jeg har pleid å feste en hundrings til innsiden av postkasselokket den siste dagen postbudet kommer før jul. Da jeg var lita, gjorde mor og far det alltid. Men da var det vel en tier, tenker jeg. Vi får mye og tung post, og jeg syns for min egen del at jeg godt kan være litt grei med budene da. Jeg vet hvem det er også, en hyggelig, ung kvinne. Før henne var det en lang svart mann, hyggelig han også. Jeg ville ikke gitt noe om jeg ikke syntes det var vel fortjent. 0 Siter
Gjest irriterte meg Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Jeg har pleid å feste en hundrings til innsiden av postkasselokket den siste dagen postbudet kommer før jul. Da jeg var lita, gjorde mor og far det alltid. Men da var det vel en tier, tenker jeg. Vi får mye og tung post, og jeg syns for min egen del at jeg godt kan være litt grei med budene da. Jeg vet hvem det er også, en hyggelig, ung kvinne. Før henne var det en lang svart mann, hyggelig han også. Jeg ville ikke gitt noe om jeg ikke syntes det var vel fortjent. Posten få gave? nei ikke tale om at de fortjener noen gave fra oss hvertfall. 0 Siter
lex Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Posten få gave? nei ikke tale om at de fortjener noen gave fra oss hvertfall. DE fortjener ikke gave?! Her var jo nettopp poenget at LucySky syntes det hyggelige budet fortjente en gave. Synes det er kjempebra at man gir uttrykk for at man er fornøyd, ikke bare klager når man er misfornøyd! 0 Siter
Gjest budet Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 DE fortjener ikke gave?! Her var jo nettopp poenget at LucySky syntes det hyggelige budet fortjente en gave. Synes det er kjempebra at man gir uttrykk for at man er fornøyd, ikke bare klager når man er misfornøyd! Nei, de fortjener jo ikke gave de som tar seg frem i all slags vær i mørket og må stå opp midt på natta hver eneste natt for at du skal få avisa di??? Så godt betalt er heller ikke jobben! 0 Siter
Excelsion Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Nei, de fortjener jo ikke gave de som tar seg frem i all slags vær i mørket og må stå opp midt på natta hver eneste natt for at du skal få avisa di??? Så godt betalt er heller ikke jobben! Nei, ikke sant! Jeg kjører med avisa, får aldri klager, bruker min egen bil som med slik kjøring fra postkasse til postkasse er en ufattelig belastning på bilen. Har gjort det i ett halvt år nå, og har brukt over 10000,- på bilreperasjoner Og kjøregodtgjørelsen man får dekker søren meg nesten ikke bensin engang! 0 Siter
lex Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Nei, de fortjener jo ikke gave de som tar seg frem i all slags vær i mørket og må stå opp midt på natta hver eneste natt for at du skal få avisa di??? Så godt betalt er heller ikke jobben! Den utblåsningen var vel ikke til meg? 0 Siter
tonie Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Bestemoren min gjorde alltid det. _Jeg_ har aldri tenkt tanken engang. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Men den gangen kom vel avisbudet en gang i mnd for å hente betalingen også? Synes jeg minnes noe slikt langt bak i tida. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 En kamerat av meg var avisbud som 14-15åring. Han gledet seg til jula, for da hendte det at det vanket både 50 og 100 kroner fra noen av abonnentene. Men altså...la oss si han hadde 500 husstander, og kanskje 5-6 av dem ga ham en gave? Dermed er det ikke veldig vanlig, men samtidig så er det jo noen som gjør det. Han pleide isåfall å få pengene personlig, ved at huseieren sto og ventet på ham. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.