Gå til innhold

14 1/2 år og hodepine

Anbefalte innlegg

Min sønn på 14 og 12 år har den senere tid vært plaget med hodepine.

Hodepinen kommer brått.

Da han sto opp i dag satte han seg i sofaen,jeg spurte om han hadde hodepine,han svarte nei,

Han reiste seg brått, da kom hodepinen.

Han reagerer også på høye lyder ,(eks.hammerslag etc,)

Hodepinen sitter ihele hodet.

Oppstår ofte på fotballbanen også.

Har vært hos lege som mener det er stress hodepine.

Er dette nok opplysninger til at noen kan svare meg.

Bekymret far.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211353-14-12-%C3%A5r-og-hodepine/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Minner meg om min ungdomstid. Tok meg over 30år å finne svar på hvor min hodepine kom fra.

Ikke sikkert du tror på det jeg skriver, for ingen tradisjoneelt utdannet lege vil være med på en slik teori, fordi det står ikke i læreboka deres.

KOrt fortalt; jeg var plaget med "hodepine" eller migrene siden ungdomsårene, men ingen homeopat eller lege kunne hjelpe meg.

Svaret fikk jeg av en "alternativ behandler". Det finnes 4 blodtyper og et par av disse blodtyper er svært kostholdsorientert. Dvs. har man blodtype A som jeg har, tåler ikke fordøyelsessystemet ikke rødt kjøtt eller hvetemel, men kun hvitt kjøtt og mel av spelt. Og minimalt med sukker. Det er andre typer mat en kropp med blodtype A ikke takler også, men det blir en litt lengre historie. Da jeg etter 30 år fant ut dette, forsvant migrenen. Teorier og hva man tror eller ikke tror på spiller ingen rolle for meg lenger. Konklusjon: Din sønns hodepine kan skyldes at han spiser ting magen hans ikke klarer å fordøye, og varsellampa som kommer opp er hodepine. Det kan sikkert skyldes andre ting også, men tenkte jeg bare skulle fortelle min historie i tilfelle .....

Mvh Sump

Minner meg om min ungdomstid. Tok meg over 30år å finne svar på hvor min hodepine kom fra.

Ikke sikkert du tror på det jeg skriver, for ingen tradisjoneelt utdannet lege vil være med på en slik teori, fordi det står ikke i læreboka deres.

KOrt fortalt; jeg var plaget med "hodepine" eller migrene siden ungdomsårene, men ingen homeopat eller lege kunne hjelpe meg.

Svaret fikk jeg av en "alternativ behandler". Det finnes 4 blodtyper og et par av disse blodtyper er svært kostholdsorientert. Dvs. har man blodtype A som jeg har, tåler ikke fordøyelsessystemet ikke rødt kjøtt eller hvetemel, men kun hvitt kjøtt og mel av spelt. Og minimalt med sukker. Det er andre typer mat en kropp med blodtype A ikke takler også, men det blir en litt lengre historie. Da jeg etter 30 år fant ut dette, forsvant migrenen. Teorier og hva man tror eller ikke tror på spiller ingen rolle for meg lenger. Konklusjon: Din sønns hodepine kan skyldes at han spiser ting magen hans ikke klarer å fordøye, og varsellampa som kommer opp er hodepine. Det kan sikkert skyldes andre ting også, men tenkte jeg bare skulle fortelle min historie i tilfelle .....

Mvh Sump

Har også blodtype A men har nesten aldri hodepine og jeg spiser mengder med sukker og rødt kjøtt, er det bare noen med blodtype A som reagerer da eller?

Har også blodtype A men har nesten aldri hodepine og jeg spiser mengder med sukker og rødt kjøtt, er det bare noen med blodtype A som reagerer da eller?

Det skjønner jeg ikke ........

er du sikkert på at du har blodtype A?

Trolig forskjell på kjøtt og sukker ....men hvordan føler du deg i magen etter et kraftig måltid med rødt kjøtt?

Litt vanskelig for meg å analysere dette ....kjenner bare 2 andre personer som jeg vet har blodtype A, og begge har mageproblemer med vanlig brød av hvete. Den ene spiser ikke rødt kjøtt, den andre gjør det. Men begge har problemer med "vanlig normalt" kosthold.

Noen har kanskje mere følsomt tarmsystem enn andre, tror ikke finnes statistikk på dette med blodtyper.

mvh Sump

Det skjønner jeg ikke ........

er du sikkert på at du har blodtype A?

Trolig forskjell på kjøtt og sukker ....men hvordan føler du deg i magen etter et kraftig måltid med rødt kjøtt?

Litt vanskelig for meg å analysere dette ....kjenner bare 2 andre personer som jeg vet har blodtype A, og begge har mageproblemer med vanlig brød av hvete. Den ene spiser ikke rødt kjøtt, den andre gjør det. Men begge har problemer med "vanlig normalt" kosthold.

Noen har kanskje mere følsomt tarmsystem enn andre, tror ikke finnes statistikk på dette med blodtyper.

mvh Sump

Nei jeg har ikke mageproblemer av å spise det ene eller det andre.

Har aldri hatt omgangsyke engang!

Ja jeg er helt sikker på blodtypen min pga blodoverføring er jeg 100% sikker.

Jeg er også veldig disponert for migrene da mormor,mor,søster og barnet mitt har det og da når du sier at blodtype A har lettere for å få migrene så skulle jo jeg nesten ha hatt migrene da?

Gjest Flystripa

Mvh Sump

Dette kan jeg signere. Men det er ikke slik at dette gjelder _alle_ med blodtype A. Men hvis man får slike plager, bør man kutte ut hvetemel og rødt kjøtt.

Jeg tåler ikke rødt kjøtt, hvetemel, gjær og melk (blodtype A mangler enzymer for å spalte melkesukker).

Annonse

Nei jeg har ikke mageproblemer av å spise det ene eller det andre.

Har aldri hatt omgangsyke engang!

Ja jeg er helt sikker på blodtypen min pga blodoverføring er jeg 100% sikker.

Jeg er også veldig disponert for migrene da mormor,mor,søster og barnet mitt har det og da når du sier at blodtype A har lettere for å få migrene så skulle jo jeg nesten ha hatt migrene da?

Kan ikke svare deg nærmere på det. Kanskje din sønn har arvet eventuelle svake gener i familien, men ikke du av en eller annen grunn. Eller kanskje du ikke har kommet til det punkt i ditt liv ennu. Vil ikke være negativ men kosthold basert på bodtype sitter ganske dypt i meg. Ikke av teoretiske årsaker, men fra smertefull livserfaring med mye migrene og hvordan kosthold virker inn på dette.

Mvh

Gjest M.Angelica

Mvh Sump

Hei! Hjelper blodtypedietten mot migrenen din? Følger du den da slavisk?

Jeg har forsøkt dietten pga mageproblemer med gode erfaringer.. Men jeg husker ikke hvordan det var med migrenen da..

Jeg har forsøkt dietten pga mageproblemer med gode erfaringer.. Men jeg husker ikke hvordan det var med migrenen da..

Ja, det hjelper. Min migrene har sammenheng med magen. Har jeg migrene, kjenner jeg variende ubehag i magen samtidig eller etter at anfallene har gitt seg. Min teori er at migrene ( i mitt tilfelle) starter i / kommer fra magen. Stresser jeg magen min med feil kost, forplanter dette seg videre til andre organer i kroppen. Jeg har alltid hatt en oppfatning av at migrenen har en annen årsak enn selve hodet (!). Hodet er mere varsellampa som lyser fordi det er noe galt et annet sted i kroppen.

mvh

Sump

Gjest M.Angelica

Ja, det hjelper. Min migrene har sammenheng med magen. Har jeg migrene, kjenner jeg variende ubehag i magen samtidig eller etter at anfallene har gitt seg. Min teori er at migrene ( i mitt tilfelle) starter i / kommer fra magen. Stresser jeg magen min med feil kost, forplanter dette seg videre til andre organer i kroppen. Jeg har alltid hatt en oppfatning av at migrenen har en annen årsak enn selve hodet (!). Hodet er mere varsellampa som lyser fordi det er noe galt et annet sted i kroppen.

mvh

Sump

Takk for svar.

Det høres logisk ut.. Fra nå av skal jeg være obs på dette =)

Jeg prøver å følge dietten ja, men sløver innimellom og det får jeg "betaling" for hver gang .....

Dette har skjedd så mange ganger nå over flere år at jeg er helt sikker på at det er en klar sammenheng mellom kostholdet mitt og migrene.

Men jeg kan jo ikke si at dette gjelder for alle andre. Skjønt jeg mange ganger har lurt på hva en vitenskapelig test ville vist om migrene personer og deres kosthold sammenlikent med hvilken blodtype de har.

Jeg tror mange personer som sliter med migrene har "feil" kosthold ref. blodtypedietten. Men jeg vet jo ikke da.........

-Sump-

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...