Gå til innhold

Jeg har voldtatt..

Gjest En gutt som vet hva han gjorde

Anbefalte innlegg

Gjest En gutt som vet hva han gjorde

Jeg har lest litt her inne på forumet..faktisk veldig mye..

Vet dette er en side for dere som har opplevd overgrep, og trenger å få d litt ut..snakke og dele det med andre som har vært i samme situasjon..

Og jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette som jeg gjør nå..men jeg har voldtatt ei jente..

Voldtok henne for 5 år siden nå..

Vet ikke helt hva jeg skal skrive.. følte for å skrive det. Si det til noen.

Men hvordan og hvorfor, vet jeg ikke.

Jeg vil bare få sagt det. Vil innrømme det. Jeg har nå innrømt det for meg selv så..forteller dere det nå.

Jeg leser hva dere skriver..og forstår en del av d..faktisk..

Jeg visste altfor lite. Og jeg var altfor dum.

Det er jo ikke selve voldtekten som var det verste virker det ut som..det stoppet ikke når overgrepet tok slutt.

Det var med voldtekten alt startet..

Dere får mareritt om det som skjedde.

Jeg får mareritt..eller..ikke helt mareritt..men når jeg skal gjøre noe helt vanlig, kan jeg plutselig se for meg det jeg gjorde..

Se for meg uttrykket til jenta.

Jeg nøt det faktisk den gangen tror jeg. Jeg husker ikke helt. Men jeg har vel aldri vært så ærlig som nå.

Jeg likte tanken på kontroll.

Endelig kunne jeg ha kontroll over noen jeg.

Ingen skulle få ha kontroll over meg igjen.

Det var det jeg tenkte på hele tiden.

Jeg så ikke på jenta som en virkelig person. Så ikke på henne som noen som hadde sine følelser, som en person som var redd.

Hun kunne vel vært hvem som helst. Det hadde ikke noe med henne å gjøre på en måte.

Hun var bare noen jeg brukte til å få det slik jeg ville..

Og nå..nå har denne jenta prøvd å tatt livet sitt.

Faktisk flere ganger..

På grunn av meg!

Hun kan jo ikke bare gi opp nå. Hun kan ikke la noen andre ha kontrollen. Jeg tok kontrollen for lenge siden. Men hun har fått den tilbake.. hun må bare ta den imot.

Jeg skal melde meg.. skal sone min straff og jeg skal gi henne den kontrollen hun trenger.

Hun skal slippe å gå å anmelde. Være redd for å ikke bli trodd eller noe sånt.

Nå blir hun trodd.

Og jeg er lei meg..for alle dere.. Selv om det ikke var meg..så kunne det like godt vært det..

Unnskyld om jeg har støtt dere på noe måte her. Det var ikke det som var hensikten. Jeg ville som dere - få ut litt..

Ville si unnskyld. Det er ikke mer jeg kan gjøre nå.

Ønsker dere alt godt.

Og vit at dere har kontrollen nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211435-jeg-har-voldtatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første kan du ikke "gi" henne noe som helst, du kan ikke gi henne tilbake kontroll. Den tok du fra henne den gangen du valgte å voldta henne. Jeg håper hun klarer å finne tilbake.

Selvsagt skal du melde deg og du skal ha ros for det motet du nå viser. Men skaden er skjedd, hun har fått livet sitt ødelagt, dette er ikke noe du kan rett opp igjen. Jeg håper du skaffer deg hjelp, jeg tror du kan ha god nytte av behandling fra en terapeut gjerne med spesialkunnskap (sexologisk bakgrunn).

Og så ønsker jeg deg et godt liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211435-jeg-har-voldtatt/#findComment-1542406
Del på andre sider

Det er bra at du vil melde deg selv og det skal du ha ros for,men husk at du har ødelagt et liv!!Jenta kommer til å være merket for alltid.En voldtekt er ikke noe som kan viskes ut.Den vil hun alltid bære med seg uannsett hva hun gjør.Hun kan få hjelp ja,men hun vil alltid være merket uannsett.

Du sier at hun kan ta kontroll nå,men at hun ikke vil ta imot.Det er ikke sånn det fungerer desverre...Du tok ifra henne kontrollen og tilliten til andre den dagen du voldtok henne!Dette er noe hun kommer til å slite med å få tilbake og det er ikke sikkert at hun greier å ta tilbake dette noen gang...Vil bare at du skal vite hva du har ødelagt bare for at du selv skulle føle kontroll et lite øyeblikk.Hva er vel det lille øyeblikket værdt når det måles opp i mot et helt liv???

Skaff deg den hjelpen du tydeligvis trenger.

Håper det går bra med jenta nå og at hun klarer å ta natta tilbake.Jeg vet så godt hvordan hun har det fordi jeg er i samme situasjon som henne selv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211435-jeg-har-voldtatt/#findComment-1542563
Del på andre sider

Annonse

Gjest tussipia

Jøss! Du er tøff som står fram og etter noe så alvorlig! Det skal du ha mye for.

Men som alle de andre sier, så har du ødelagt et liv... Et liv som blir et fjernt minne... Jeg kan godt forstå at jenta du voldtok har prøvd å ta sitt eget liv. Man ser ikke vitsen med å leve etter noe slikt... Jeg må si igjen at jeg synes du er modig. Du er modig som tørr å innrømme og stå fram. Og særlig her inne på dol.

Jeg ber deg om å søke hjelp. Ta kontakt med fastlegen din, og be han/henne henvise deg videre...

Lykke til....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211435-jeg-har-voldtatt/#findComment-1542856
Del på andre sider

Gjest Har en dritt dag!

Det er godt å vite at det finnes noen som kan innse hva de har gjort mot et annet menneske! Som de andre sier, det er modig av deg å stå fram med det. Godt du har forstått hva du har gjort mot et annet menneske, men det er utilgivelig det du gjorde!

Jeg har en skikkelig dritt dag, men å lese dette hjalp meg litt. Vite at noen angrer på det de gjorde og er ærlig nok til å melde seg. Håper bare du virkelig gjør det!! Og at du søker hjelp, det trenger du

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211435-jeg-har-voldtatt/#findComment-1542881
Del på andre sider

Riktig det at du ville ha kontrollen,tok kontrollen!

Du sier nå kan hun ta kontrollen tilbake,det er ikke lett det.

Du har tatt noe fra henne som er uerstattelig,ja folk blir ødelagt av slike ting.

Og ofte sex-livet også,blir aldri mere normalt..det som skal være normalt og godt,det blir vondt,skittent og et mareritt.

Så du har nok kontrollen enda,du ligger der enda over henne som en mørk skygge og truer.

Men jeg tror på karma,det du gir får du tilbake,så du får nok ditt du og en gang.

Ikke etter Norske lover,men etter karma loven.....så alt jeg kan si er,lykke til...fremtiden kan bringe ubehagelige overasskelser!Det er fint at du er så åpen,greit å vite hva en overgriper tenker.....

Så den skal du ha!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211435-jeg-har-voldtatt/#findComment-1543102
Del på andre sider

• 1 måned senere...
hilgul (trist22)

Hvorfor tenker dere overgripere at dere kan gi oss kontrollen tilbake?Dere tar fra oss noe som dere faktisk ikke kan gi tilbake.Du kan melde deg,sone din straff og bli ferdig.Det kan ikke den stakkars jenta du voldtok.Hun er merket for resten av livet pga dine "behov".Du kan aldri gjøre den jenta hel igjen.Forstår ikke hva dere overgripere tenker?Hva sier dere til dere selv for å rettferdiggjøre handlingene deres?Hva gir dere retten til å leke gud?Hva gir dere retten til å ødelegge et annet menneske?Ingen er så egoistiske som dere overgripere.Jeg håper det du har gjort vil plage deg resten av livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211435-jeg-har-voldtatt/#findComment-1594408
Del på andre sider

Gjest hilsen en dame

Hei

Modig av deg å skrive det.

I tillegg til å ta din straff, er det noe mer du kan gjøre? Jeg tror menn mangler forbilder. Menn trenger menn som deg, som er modige, og som kan fortelle og advare mot at voldtekter skal skje igjen.

Kanskje kan du bruke livet ditt til det? DA ville jeg iallefall tilgitt deg, om det var meg du voldtok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211435-jeg-har-voldtatt/#findComment-1603006
Del på andre sider

Gjest en storesøster

Modig av deg dette. Jeg har selv aldri opplevd overgrep, men min søster ble over en lang periode misbrukt av vår bror. En fryktlig vanskelig situasjon da han ikke er en perifer person. Min bror har lagt seg helt flat. Han har også slittforferdelig i ettertid, og vært på grensen til suicidal i perioder. Vår søster sliter fortsatt fryktelig og i en lang periode taklet hun ikke å se han. Men de fikk heldigvis pratet ut, men på hennes premisser. Det at han viser sin anger så tydelig som han gjør har faktisk hjulpet henne langt på vei.

Kjenner du denne jenta?

Kunne du skrevet til henne? Kanskje det kunne hjelpe henne å få vite at du virkelig angrer på det du har gjort, så hun ikke tror dette er et glemt kapitel for deg?

Det hjalp min søster og det hjalp meg som pårørende.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211435-jeg-har-voldtatt/#findComment-1607663
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...