Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

I hvertfall et par år nå har jeg hatt et ubehag som i perioder er tilstede hele tiden. Det kjennes ut som om noe klemmer rundt indre organer/muskler eller trykker mot ribbena nederst på min høyre side. Ubehaget er i området ribbena og ned på min høyre side. Hvis jeg presser mot musklene på ryggen kjennes de ømmere ut enn de på min venstre side. Det kan ikke kalles smerter, men ubehag og er mest til bekymring. Jeg har tatt ultralyd tidlig i år med negativt resultat. Har tatt avføringsprøve med negativt resultat. I forbindelse med nyresten har jeg også tatt CT i høst uten at det ble funnet annet en nyresten på venstre side. Legen min foreslår at jeg bare skal la dette bero. Det kan være problemer med bukmuskler/bukveggen eller full tykktarm. Skal jeg bare ta det med ro eller er det andre ting jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211606-ubehag-p%C3%A5-h%C3%B8yre-side/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Høres ut som du er godt utredet. Smerter på stedet du nevner kan skrive seg fra lever/galle, deler av tykktarmen eller nyrene. Ultralyd er en god undersøkelse på lever/galle/nyre. Dersom tarmfunksjonen er normal, og du ikke har blod i avføringen, kan nok tarmlidelse også utelukkes. Smerter fra tarmen vile dessuten hatt knipkarakter. Dersom vanlige blodprøver er iorden, og allmenntilstanden din er god, er det neppe noe alvorlig. Enig med legen din at ubehaget kan skrive seg fra bukvegg/muskulatur. Kanskje kan en fysioterapeut hjelpe deg med tøyninger og massasje. Dersom ubehaget tiltar gradvis bør du utredes videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...