Gå til innhold

billig og flink tannlege i oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

oi. jeg svarte litt feil . sorry ;)

Alt i orden :-)

Siden jeg svarte Gyda i din tråd, var det fort gjort å blingse og tro at det var til deg!

Håper du kommer deg til tannlege snart. Jeg vet om en flink og hyggelig tannlege i Akersgata, men nå trenger du vel ikke flere tips? (Jeg tror han har nokså "normale" priser)

Skrevet

Jeg vet ikke, hørte bare en tannlege klage på det, og et radioprogram som nevnte det. Tannleger har også en omfattende "svartekasse" som er meget lukrativ. Halvparten rett i lomma.

kan ikke si jeg har hørt om dette før. mener du de fleste tannleger er litt korrupte og tar det meste av pengene selv?

Skrevet

Alt i orden :-)

Siden jeg svarte Gyda i din tråd, var det fort gjort å blingse og tro at det var til deg!

Håper du kommer deg til tannlege snart. Jeg vet om en flink og hyggelig tannlege i Akersgata, men nå trenger du vel ikke flere tips? (Jeg tror han har nokså "normale" priser)

trenger alle tips jeg kan få. mister både studielån og får veldig mye lavere lønn etter nyår, så jeg trenger nok billig og bra. er litt skepsis til å dra igang med østblokk-teorier dog.

Skrevet

kan ikke si jeg har hørt om dette før. mener du de fleste tannleger er litt korrupte og tar det meste av pengene selv?

Ikke korrupte, men skattesnytere. Ikke alle men mange. De store sentrene har ikke så mye muligheter, og det blir mye verre å få til når folk betaler med kort.

Men du kan tenke deg at det skjer når en tannlege med enmannspraksis har skilt: vi tar ikke kort, kun kontant.

Tannleger ble utsatt for storkontroll samtidig over hele landet for en tid tilbake, og det ble beslaglagt flere doble avtalebøker enn de kunne ane fantes. Åpningstider mellom 10 - 15 viste seg å være 7 - 19 osv.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

trenger alle tips jeg kan få. mister både studielån og får veldig mye lavere lønn etter nyår, så jeg trenger nok billig og bra. er litt skepsis til å dra igang med østblokk-teorier dog.

Jeg hadde også vært litt skeptisk til å gå til tannleger som jobbet svart. Da har du ingen klagemuligheter og kan ikke vite hvilken bakgrunn/utdannelse de har.

Dette er tannlegen jeg snakker om:

Gunnar Molnes

Akersg. 41, 0158 Oslo

Tlf: 22 41 29 16

Han er som sagt veldig hyggelig. Jeg brukte ham som tannlege i mange år, før vi flyttet.

Skrevet

Når snakker vi mye stygt om tannleger. :-)

Tannleger med offentlig godkjenning fra østblokken er ikke dårlige. Den tanken skyldes bare fordommer. Kravene til tannleger er stort sett likt over hele verden og de utdannes på universiteter som f eks leger.

Litt på siden:

I f eks Sør-amerika kan du påtreffe en gruppe folk som har 3-dagers kurs for å trekke tenner på folk ute i landsbyer utenfor allfarvei. Det er ofte sykepleiere som bare skal avhjelpe akutte tilfeller. Det er dessuten billigere å trekke tenner enn å gjøre noe med dem.

Skrevet

Stakkars deg, har ikke du hatt kvoten din med tanntrøbbel i år?

Det var vel ikke ribbesvor du tok tanna på? (Var det i går dere hadde pinnekjøtt?)

Det står en artikkel om det i aftenpsten:

http://www.aftenposten.no/helse/article1186377.ece

Ja, jeg leste den artikkelen. Nei, jeg satt og så på de frustrerte fruene og spiste godteri. Plutselig kjente jeg at noe skjedde, og en fylling som hadde lappa sammen en seksårsjeksel i sommer datt av. Det var altså i sommer selve tanna knakk, og den tannlegen jeg var hos da (på ferie) var nok litt "slapp" da han satte på fyllinga som skulle erstatte den halve tanna (min faste tannlege reagerte i alle fall på at det ikke var blitt borret noe i det hele tatt ved reparasjonen).

Men nå har jeg vært på tannlegevakta og fått ordna det (og der går det unna! Svisj, svosj - og alt i orden på under halvtimen. Men hun virka veldig dyktig likevel, bare effektiv - og effektiv må man være på et sånt sted der folk gjerne sitter i timevis og venter). Jeg var heldig og kom rett inn, og 790 kroner klarer jeg å leve uten. Det var kjempedelig å få gjort det.

Så nå sitter jeg her bedøvd og prøver å putte inn noen saltstenger på de ene sida (har ikke rukket å spise i dag ...).

Skrevet

oi. shit. lykke til med den tanna! og takk for tipset. har notert det .9 leste nettopp en artikkel om brekte tenner. er visst mange som ikke takler hard svor, og jula blir høytid for knekte tenner da

Ja, jeg leste det om brukne tenner jeg også. Det var godteri som tok min i går. Nå er det forøvrig ordnet (jeg stakk likegodt nedom Tannlegevakta).

Se forresten enda mer utfyllende svar til Lurulf litt lenger oppe tråden.

Lykke til med dine tenner!

Hilsen

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, jeg leste den artikkelen. Nei, jeg satt og så på de frustrerte fruene og spiste godteri. Plutselig kjente jeg at noe skjedde, og en fylling som hadde lappa sammen en seksårsjeksel i sommer datt av. Det var altså i sommer selve tanna knakk, og den tannlegen jeg var hos da (på ferie) var nok litt "slapp" da han satte på fyllinga som skulle erstatte den halve tanna (min faste tannlege reagerte i alle fall på at det ikke var blitt borret noe i det hele tatt ved reparasjonen).

Men nå har jeg vært på tannlegevakta og fått ordna det (og der går det unna! Svisj, svosj - og alt i orden på under halvtimen. Men hun virka veldig dyktig likevel, bare effektiv - og effektiv må man være på et sånt sted der folk gjerne sitter i timevis og venter). Jeg var heldig og kom rett inn, og 790 kroner klarer jeg å leve uten. Det var kjempedelig å få gjort det.

Så nå sitter jeg her bedøvd og prøver å putte inn noen saltstenger på de ene sida (har ikke rukket å spise i dag ...).

Godt at du har fått ordna det!

Er du sånn passe hoven i halve ansiktet nå? Da er det vel ikke rette tidspunktet å teste ut det nye webcameraet ditt nå :-)

Jeg får heller se ditt vakre åsyn når du er tilbake til "normalen", hehe

Skrevet

Godt at du har fått ordna det!

Er du sånn passe hoven i halve ansiktet nå? Da er det vel ikke rette tidspunktet å teste ut det nye webcameraet ditt nå :-)

Jeg får heller se ditt vakre åsyn når du er tilbake til "normalen", hehe

Vel - jeg føler nok for å vente litt, ja.

:-)

Skrevet

Når snakker vi mye stygt om tannleger. :-)

Tannleger med offentlig godkjenning fra østblokken er ikke dårlige. Den tanken skyldes bare fordommer. Kravene til tannleger er stort sett likt over hele verden og de utdannes på universiteter som f eks leger.

Litt på siden:

I f eks Sør-amerika kan du påtreffe en gruppe folk som har 3-dagers kurs for å trekke tenner på folk ute i landsbyer utenfor allfarvei. Det er ofte sykepleiere som bare skal avhjelpe akutte tilfeller. Det er dessuten billigere å trekke tenner enn å gjøre noe med dem.

sant sant. problemet er vel å finne dem. nå har jeg iallefall noen å ringe. heldigvis. det blir en heftig ringerunde neste uke. alle jeg har prøvd nå har juleferie ;)

Skrevet

Ja, jeg leste det om brukne tenner jeg også. Det var godteri som tok min i går. Nå er det forøvrig ordnet (jeg stakk likegodt nedom Tannlegevakta).

Se forresten enda mer utfyllende svar til Lurulf litt lenger oppe tråden.

Lykke til med dine tenner!

Hilsen

takker :)

Skrevet

Jeg hadde også vært litt skeptisk til å gå til tannleger som jobbet svart. Da har du ingen klagemuligheter og kan ikke vite hvilken bakgrunn/utdannelse de har.

Dette er tannlegen jeg snakker om:

Gunnar Molnes

Akersg. 41, 0158 Oslo

Tlf: 22 41 29 16

Han er som sagt veldig hyggelig. Jeg brukte ham som tannlege i mange år, før vi flyttet.

nei, skal det være så skal det være. takk for tips om akersgata. blir en ringerunde etterhvert nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...