Gå til innhold

ubehag i brystet

Anbefalte innlegg

Hei, hei dette har jeg ikke prøvd før. Jeg trenger et tips fra en ordentlig lege, er ikke så intressert i hva andre folk tror. Gjette kan jeg gjøre selv.Jeg er 27 år.168 cm høy, 70-75 kg. (ikke overvektig, normal kroppsbygning). Ellers frisk og rask på alle måter. Jobber mye.Opplever ubehag i brystet på min venstre side. Kjenner fra tid til annen et lite stikk, men vanligvis trykk et par fingerbredder fra venstre brystvorte. Kun i korte perioder av gangen. Det kjennes ut til å være på innsiden. Det trykket som oppleves kan beskrives på følgende måte: Dersom man trykker to fingre hardt mot huden og slipper igjen kan man noen få sekunder ettepå kjenne at huden er nummen der man trykket. Det er vanskelig å beskrive, men det er den beste beskrivelsen jeg kan komme på.Dette kommer og går. Har kjent det sporadisk i flere år, men har tenkt at det er en bagatell. I den senere tid har det skjedd oftere, av og til flere ganger pr. dag. Missliker å gå til legen dersom det ikke er noe galt. Dersom man har en liten misstanke er det jo lett fokusere for mye på den minste ting man måtte kjenne og innbille seg at det er noe galt.Jeg er jo en ung mann, det er vel lite sansynlig at det er noe galt med hjertet. Hva tror doktoren?Hilsen Arbeidsmaur.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211997-ubehag-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Smilyyy.

Dette er en helt uskyldig tilstand, og slett ikke så sjelden, spesielt ikke i din alder.Den har så godt som aldri noe med hjertet å gjøre, og vil som regel oppfattes som muskulært betinget.

Noen ganger vil man kunne kjenne lignende fenomèn forårsaket av det vi kaller refluks, d.v.s. at mavesaft strømmer til bake til nederste del av spiserøret. Vanligvis vil dette imidlertid være lengrevarie plager. Slik du beskriver det er det overveiende sannsynlig muskultar som gir stikkene, og således er det en helt uskyldig plage.

Du besriver deg selv som en arbeidsmaur. Det kan tenkes at "stikkene" dine henger sammen med det..!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211997-ubehag-i-brystet/#findComment-1551576
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Din beskrivelse stemmer helt med min egen tilstand. Mine stikk kommer 2 cm til høyre fra brystvorten.Har vært belastnings EKG, men alt var helt normalt.Er 49år og har jogget fra eg var 23. Er i god form og har normalt blodtrykk. Har sluttet med joggingen etter at eg fikk dette. Hva er dine erfaringer fra trening?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211997-ubehag-i-brystet/#findComment-1781405
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...