Gå til innhold

Sex og kjønnsskifte - Berthold


Cytheria

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å gjennomgå ett kjønnsskifte (MtK) og har gått på hormoner i ca to år (Etifollin tabletter).

Etter som kroppen etterhvert har blitt mer "riktig" har jeg også fått ett mer aktivt seksual-liv, dog uten å benytte meg av den saken naturen fant det for godt å utstyre meg med. Den har jo i og for seg avgått en stille død og plager meg ikke videre lenger under akten heller.

Jeg oppnår likevel megt tilfredsstillende orgasmer ("tørre")gjennom stimulering av f.eks bryster og/eller analt samleie.

Problemet er at jeg i orgasmeøyeblikket ofte opplever en følelse av krampe i fremre del av underlivet, dvs i musklene "bak" det som er der nå. Er dette bare en naturlig følge av hormonbehandlingen og vil forsvinne f.eks etter operasjon, eller er det en mulighet for at det vil vedvare også etterpå?

Med hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Berthold Grünfeld

Det er usikkert hvorfor du opplever disse smertene, men sannsynligvis vil det rette på seg når du har vært gjennom den kirurgiske delen av prosessen.

Hvorfor har det tatt så lang tid for deg å komme til operasjonene. Du har nå gått på hormoner i to år. Ta kontakt med arbeidsgruppen.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er usikkert hvorfor du opplever disse smertene, men sannsynligvis vil det rette på seg når du har vært gjennom den kirurgiske delen av prosessen.

Hvorfor har det tatt så lang tid for deg å komme til operasjonene. Du har nå gått på hormoner i to år. Ta kontakt med arbeidsgruppen.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lege

Takk for svar.

Bare til info så er jeg i gjevnlig kontakt med arbeidsgruppen. Grunnen til at det har tatt så lang tid er vistnok pga av de indre stridighetene mellom arb.gruppen og myndighetene som du sikkert kjenner til.

Den siste lovnaden er at operasjonen vil bli utført "i løpet av høsten". Så man kan jo håpe...

Med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Takk for svar.

Bare til info så er jeg i gjevnlig kontakt med arbeidsgruppen. Grunnen til at det har tatt så lang tid er vistnok pga av de indre stridighetene mellom arb.gruppen og myndighetene som du sikkert kjenner til.

Den siste lovnaden er at operasjonen vil bli utført "i løpet av høsten". Så man kan jo håpe...

Med hilsen

Håper du får snarlig hjelp til å komme i gang.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...