nina87 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei Jeg er ei jente på 18 år. For et par dager siden fikk jeg et par mynt-lignende, røde flekker på magen som syntes å spre seg til flere små flekker. jeg dro til legen og hun mente det var pityriasis rosea og at det ikke finnes behandling mot det, men at det forsvinner. Det jeg lurer på er: varer det så lenge som 3 måneder? kommer jeg til å få pigmentforandringer der flekkene er? er det noe som helst jeg kan gjøre for å hindre at det sprer seg? Har nå spredd seg til beina og litt i ansiktet og fargen er blitt mye rødere selv om jeg har gjort alt for å hindre irritasjon. Synes også det er meget merkelig at man ikke vet hva det kommer av og at jeg ikke trengte å ta noen som helst prøve da jeg var til legen. Er det ikke vanlig å dra til en dermatolog når man har hudsykdommer da? Håper på et raskt svar! Nina 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212003-pityriasis-rosea/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.