Gå til innhold

Dere unge som har bil...

Gjest nysgjerrig på unge med bil

Anbefalte innlegg

hvordan finansiserer dere det?

hvordan har dere råd til å ha bil+forsikring+ å betale bensin til jevne tider

lever på studielån pluss noe jobbinntekter men har ikke råd til noe stort annet enn å betale husleia.

Så jeg bare lurer.. hvordan har dere råd til det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212082-dere-unge-som-har-bil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vel (og har hatt i tidligere år) mer enn "noe" jobbinntekt, kanskje?

Dessuten kan boligutigifter variere veldig mht hvor du bor.

Med bil kan man bo mer usentralt enn uten bil.

Men jeg jobbet et år før jeg startet studier, da kjøpte jeg meg bil (bodde rimelig, med "studentstandard"). Jeg har en 50% stilling ved siden av fulle studier, og bor rimelig.

Vi har vel (og har hatt i tidligere år) mer enn "noe" jobbinntekt, kanskje?

Dessuten kan boligutigifter variere veldig mht hvor du bor.

Med bil kan man bo mer usentralt enn uten bil.

Men jeg jobbet et år før jeg startet studier, da kjøpte jeg meg bil (bodde rimelig, med "studentstandard"). Jeg har en 50% stilling ved siden av fulle studier, og bor rimelig.

men må du ikke betale en skyhøy forsikringsavgift?

det er det som skremmer meg bort fra å kjøpe bil. jeg bor på Østlandet

Min mor gir meg ca. 8000 i uka sånn at jeg skal greie meg.

Men jeg bruker litt av studielånet også da.

8000 i uka????

det var ikke en null for mye her vel?

så du får altså 32000 kroner i måneden av moren din. Er det lån eller er hun bare så generøs?

eia hadde jeg slike foreldre

Annonse

men må du ikke betale en skyhøy forsikringsavgift?

det er det som skremmer meg bort fra å kjøpe bil. jeg bor på Østlandet

Nå er ikke jeg direkte ung, men har vært i en studiesituasjon i noen år, og ikke allverden å rutte med.

Jeg hadde riktignok en -83 modell som jeg byttet inn i fjor, og tok opp lån på en ny bruktbil. 50.000,-

Betaler 1300,- mnd. Forsikringen har jeg gjennom Gjensidige Nor, og betaler 1000,- hver andre mnd. Forsikringen kan du få delt opp, slik at du kan betale en sum hver mnd. Inntil 12000. kjørelengde i året.

Du har mye å spare på å undersøke priser på forsikring.

Jeg kjenner ingen studenter som finansierer bil selv. Enten har de foreldre som betaler, eller så har de ikke bil.

De jeg kjenner som har bil, de har (som nevnt) foreldre som sponser, eller jobb og altså en inntekt sånn at de kan betale selv. :)

Vi (ja, jeg vil si jeg er ung) har to fulle inntekter hver mnd, og bor i en middels liten by, og da har man faktisk mer enn nok penger som man kan bruke på f.eks billån.

8000 i uka????

det var ikke en null for mye her vel?

så du får altså 32000 kroner i måneden av moren din. Er det lån eller er hun bare så generøs?

eia hadde jeg slike foreldre

Du leste rett. Jeg utdanner meg for å overta hennes gesjeft.

Hun skal bare betake;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...