Gå til innhold

Røde striper under alle mine negler

Anbefalte innlegg

Jeg har fått 2 røde striper under mine negler på alle fingrene. På begge tommeltottene er det en slags fordypning mellom de røde stripene. Jeg har også fått et sår (ikke åpent lenger) som ikke går bort

skurven er der forsatt etter 6 mnd. det er nederst på halsen. jeg har solet meg mye i alle år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212145-r%C3%B8de-striper-under-alle-mine-negler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

sår som ikke går bort på 6 måneder må du vise legen din, selv om det har grodd. Snill hudkreft kan oppføre seg på den måten, og bør behandles.

Tverrgående fordypning på neglene er vanlig etter sykdom, stress eller liknende som affiserer neglmatrix, det vil si neglfabrikken hvor neglen lages. Neglen på fingre vokser med 2 mm i måneden, så du får regne deg tilbake og se om du hadde en infeksjon eller liknende for noen tid tilbake.

Jeg tror de røde stripene er utttrykk for det samme, en liten, knapt synlig fordypning i neglplaten. Dersom neglplaten presses ned blir neglsengen lysere på grunn av mindre blodtilførsel, og kanskje blir det litt rødere omkring for å øke blodtilførselen til dette området, som er dårligere forsynt med blod på grunn av trykk fra en litt bøyd neglplate. Dette går seg til.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...