legne Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Jeg pådro meg influensa for to dager siden. Det kom veldig brått på; jeg satt foran pcen og merket at jeg fikk vondt i halsen, og neste dag var jeg svimmel og sliten. Jeg har ikke feber - temperaturen ligger stabilt på 36/37 grader. Alle andre i huset har også blitt syke; men de har blitt nedkjølt - og er ikke like syk som meg. Jeg lurer på om dette kan være noe tantebarnet mitt har dratt med seg fra barnehagen. Jeg har ikke vondt i halsen; men jeg har litt vansker for å svelge. Jeg får et enormt trykk i hodet hver gang jeg reiser meg, og ingen smertestillende har hjulpet. Jeg har også vondt i det høyre benet - men det er kun når jeg ligger eller sitter veldig lavt. Jeg får heller ikke sove; og det er ikke på grunn av plagene - jeg får bare rett og slett ikke sove, så jeg må ty til Sobril for å slokne. Jeg tok en i natt til i går, en i går natt, og en i morges klokka 8 - da jeg plutselig våknet og ikke fikk sovne igjen. I går natt hostet jeg opp blod blandet med slim, og jeg gjorde det samme i dag. Blandingen var relativt kornete, og var ikke som vanlig slim. Jeg blir sjeldent syk, men hvis jeg blir syk er det gjerne urinveisinfeksjoner. Det har jeg omtrent 15 ganger i året. Forige gang var det nyreveisbetennelse. Jeg blir sjeldent forkjølet eller rammes av influensa; jeg blir kun alvorlig syk. Forige gang jeg hadde influensa (rundt 9 år siden) hadde jeg 42/43 i feber. Som sagt har jeg ikke feber nå; den er heller ganske normal. Jeg føler likevel at jeg enten brenner opp eller fryser ihjel. Alle tegnene til influensa er der, bortsett fra at jeg ikke har feber, og at jeg hoster opp blod. Jeg er heller ikke plaget med tørrhosting. Jeg har derimot vært plaget med slim i halsen en god stund (6 måneder eller mer). Jeg røyker omtrent fem-seks sigaretter om dagen, og jeg røyker utendørs slik at nikotinet og tjæren ikke henger igjen i lufta inne. Hva kan dette være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212152-hoster-opp-blod-i-samsvar-med-influensa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 -legne. Nå har det gått noen dgr. siden Nyttårsaften, da du ble syk, og symptomene har vel sansynligvis avklart seg noenlunde. For meg høres det mest ut som en rask start av en bronkitt eller lungebetennelse med blodig oppspytt osv. Hvis du fremdeles er slik eller har blitt værre, få legen til å høre på brystet, samt at det blir tatt noen blodprøver. Det kan jo hende at det er en bakteri-infeksjon som krever antibiotika og ikke bare en influensaliknende sak.! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212152-hoster-opp-blod-i-samsvar-med-influensa/#findComment-1551896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.