Gå til innhold

Ledige stillinger på nett?

Anbefalte innlegg

Gjest På flyttefot

Vi er en familie som vil flytte til Indre Østland. Ungene har begge fått diagnosen astma, og da er det ikke særlig godt å bo her vi bor.

Vi må jo begge ha jobb (er i jobber i dag som må sies opp), men hvordan finner vi de ledige jobbene?

Følger med på Aetat sine sider, men der står vel neppe alle ledige jobber? Vet også at vi kan holde avis, men i og med at vi ikke har ett spesielt sted vi kan tenke oss å flytte til, så blir det vel mange aviser å holde en periode.

Finnes det noe sted på Internett man kan finne ledige jobber - utenom Aetat?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212198-ledige-stillinger-p%C3%A5-nett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest På flyttefot

Helt på siden-

trodde en måtte flytte til kysten om en har astma.

Indre Østland?

Hm, det kommer kanskje an på hva slags astma man har?

Mine har infeksjonsutløst astma, og blir veldig dårlige når været er grått, regntungt og 0-+5.

Indre Østland har mye mer stabilt klima, kulde er f.eks. ikke noe problem når de har på seg godt med klær og ikke blir kalde.

Men det aller beste ville jo vært et helt annet land, med mye mer sol og sommer, men da må jeg nok skille meg først...

Ring aetat og spør om de kan sende deg en liste over andre nettsteder hvor det finnes ledige jobber.

Jeg hadde en slik liste da jeg var arbeidsledig, men har dessverre kastet den.

Det var et helt A4-ark med nettsteder, så ja, det er maaange steder utenom aetat sine sider.

Lykke til både med jobbsøking og flytting!

Annonse

Gjest På flyttefot

Ring aetat og spør om de kan sende deg en liste over andre nettsteder hvor det finnes ledige jobber.

Jeg hadde en slik liste da jeg var arbeidsledig, men har dessverre kastet den.

Det var et helt A4-ark med nettsteder, så ja, det er maaange steder utenom aetat sine sider.

Lykke til både med jobbsøking og flytting!

Tusen takk for tips!

Gjør Aetat slikt selv om man ikke er arbeidsledig også?

Tusen takk for tips!

Gjør Aetat slikt selv om man ikke er arbeidsledig også?

Jeg vet ikke, men jeg vil tro det ikke skulle være noe problem i det hele tatt. På "mitt" aetat-kontor (i Oslo) så hadde de slike ferdig opptrykte ark som de ga ut, kan ikke skjønne hvorfor de ikke skulle kunne sende deg et sånt.

Husk også at det finnes mange vikarbyråer som har sine egne nettsider med mulighet til å søke stillinger de også har ledig.

Gjest På flyttefot

Jeg vet ikke, men jeg vil tro det ikke skulle være noe problem i det hele tatt. På "mitt" aetat-kontor (i Oslo) så hadde de slike ferdig opptrykte ark som de ga ut, kan ikke skjønne hvorfor de ikke skulle kunne sende deg et sånt.

Husk også at det finnes mange vikarbyråer som har sine egne nettsider med mulighet til å søke stillinger de også har ledig.

Igjen - takk!

Vet om dette med vikarbyråene, har registrert meg hos Manpower, de har jeg jobbet for "i et tidligere liv". Problemet er bare lønna, man tjener relativt dårlig gjennom vikarbyrå. Men det kan jo lønne seg om vikariatet/oppdraget munner ut i en fast ansettelse.

Igjen - takk!

Vet om dette med vikarbyråene, har registrert meg hos Manpower, de har jeg jobbet for "i et tidligere liv". Problemet er bare lønna, man tjener relativt dårlig gjennom vikarbyrå. Men det kan jo lønne seg om vikariatet/oppdraget munner ut i en fast ansettelse.

Jeg kan forøvrig anbefale Top Temp bemanning (vikarbyrå). Jeg har ikke prøvd Manpower eller andre vikarbyråer.

Helt på siden-

trodde en måtte flytte til kysten om en har astma.

Indre Østland?

Kommer an på hva de reagerer på.

Jeg kjenner en som blir dausjuk av kystklimaet på grunn av noen planter som finnes langs kysten.

Han flyttet til innlandet og ble utrolig mye bedre.

Min samboer ble bedre av å flytte fra nordnorge til østfold - men til en viss grad på kysten begge stedene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...