Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan

las boobelfish sitt innlegg om migreneanfrall med aura..

Hun har det akkurat slik jeg også får mine migreneanfall. Det kan virke veldig skremmende!!

Mitt første migreneanfall fikk jeg som 23 åring. Hadde en veldig stresset tid, med eksamen og kjærlighets-sorg..og plutselig en dag på handletur, fikk jeg synsforstyrrelser (sikksakkmønster i halve synsfeltet), prikking i ene hånden, og halve ansiktet som gikk over i en slags vissenhet/lammelse. Taleforstyrreler der jeg ikke fikk til å prate. Trodde selv jeg hadde fått hjerneblødning eller noe slikt. Dette pågikk i en halvtime-times tid, for så å gå over i en dundrende hodepine. Ringte til lege, og han sa det mest trolig var migrene. I ettertid har dette irritert meg grenseløst. Ingen doktor bør stille en slik diagnose pr telefon. Dersom det virkelig hadde vert en hjerneblødning kunne dette svare betydd slutten for meg. En bør uansett utelukke alvorligere diagnoser før en setter migrene som diagnose...

jeg vil ønske bubbelfish lykke til. Jeg selv har også vert på CT og utelukket alvorligere ting som t.d hjernesvulst o.l.

Prøv å stresse ned så godt du kan, og dersom du har muskelplager som t.d. stram muskulatur i nakke og skuldrer - så søk behandling!! Dette kan vere utløsende faktorer.... Til trøst kan jeg nevne at jeg i perioder uten stress og muskelstivhet ikke har hatt slike anfall..

Take care

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212218-migrene-med-aura/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...