Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man få fjernet styggedommen??? Hater å se ut som en kjøttkake i trynet.... Har prøvd en tablett kur med tetralycal (eller hva det var for noe, noe som ligner på denne skrivemåten i allefall.) + en gel som heter rozex, tablettene ble jeg bare dårlig i magen av og gelèn hjlap en stund men nå har den ingen virkning lenger....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212280-rosacea/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hvis du bare blir dårlig i magen av tabletter, og det ikke har noen positiv effekt på huden, så er det jo liten vits i å ta det. Rozex har jeg selv nokså god erfaring med, men har ikke brukt det så lenge, så vet jo ikke om virkningen holder. Men hudproblemer og medisiner mot det er en sammensatt affære. Tror nok ikke man kan forvente at det finnes ett enkelt vidundermiddel som løser alle problemer just like that. Bruker man fx Rozex, bør man ifølge advarselen i pakken være forsiktig med å utsette huden for sollys. Har også sett andre kremer/gel nevnt: Finacea og Dalacin. Det finnes også ulike antibiotikatabletter, ikke sikkert alle virker like dårlig på magen din. Kan også være av betydning om du tar dem sammen med mat osv. Antar at det er spørsmål om å prøve seg fram, være oppmerksom på hva som kan virke uheldig inn på hverandre, ikke forvente det totale mirakel, men heller ikke gi opp om man ikke lykkes med det første. Rosacea er visst vanskelig å bli helt kvitt, men det er jo bedre å ha noe som hjelper en del, enn ikke noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212280-rosacea/#findComment-1636182
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvis du bare blir dårlig i magen av tabletter, og det ikke har noen positiv effekt på huden, så er det jo liten vits i å ta det. Rozex har jeg selv nokså god erfaring med, men har ikke brukt det så lenge, så vet jo ikke om virkningen holder. Men hudproblemer og medisiner mot det er en sammensatt affære. Tror nok ikke man kan forvente at det finnes ett enkelt vidundermiddel som løser alle problemer just like that. Bruker man fx Rozex, bør man ifølge advarselen i pakken være forsiktig med å utsette huden for sollys. Har også sett andre kremer/gel nevnt: Finacea og Dalacin. Det finnes også ulike antibiotikatabletter, ikke sikkert alle virker like dårlig på magen din. Kan også være av betydning om du tar dem sammen med mat osv. Antar at det er spørsmål om å prøve seg fram, være oppmerksom på hva som kan virke uheldig inn på hverandre, ikke forvente det totale mirakel, men heller ikke gi opp om man ikke lykkes med det første. Rosacea er visst vanskelig å bli helt kvitt, men det er jo bedre å ha noe som hjelper en del, enn ikke noe i det hele tatt.

tja...mener at jeg har prøvd ganske mye og det meste har virket en stund, men så forsviner virkningen etter en stund....virker som det meste virker i en periode. Nå prøver jeg en type svovel salve som de lager på apotek...men synes ikke det er så veldig hjelp i, ser jo verre ut enn noen gang synes jeg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212280-rosacea/#findComment-1662661
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Har hatt samme problem i mange år og vet at dette er en vanskelig tilstand å kurere.Ved godt hva det vil si når en føler seg som et "pizzatryne". Det har utrolig mye og si for selvtilltiten hvordan en ser ut i ansiktet. Har prøvd det meste av salver og kremer med varierende resultat. Har nå tatt tetralysal tabl. i 8 mnd. og er blitt mye bedre.Men det er viktig å ikke ta tabl. sammen med melkeprodukter for da uteblir virkningen. Det finnes tabl. å få kjøpt på apoteket med naturlige tarmbakterier som hjelper å holde magen "i orden" mens kuren pågår (tror de heter Idoform).En annen ting som også kan hjelpe er å ta Sunkost Omega-3 fiskeoljekapsler med vit.E (4-6 kapsler til dagen,sammen med måltid).Etter et par mnd. vil huden bli mye glattere og utslett/kviser vil gradvis reduseres. Prøv å være bevisst på hva du putter i munnen, ikke spis for mye "junk-food".Erstatt loff med grovt brød,kutt ut brus og drikk mye vann istedenfor og prøv å spise mye frukt/grønnsaker.Drikk ikke litervis med kaffe,reduser til max 2-3kopper til dagen.Kjøp heller kinesisk grønn te i helsekosten. Den har positiv virkning både på hud og forbrenning og er rik på antioxydanter(det er lov å skeie ut iblandt, men i det store og det hele så tror jeg kosthold/livsstil har en vesentlig betydning). Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212280-rosacea/#findComment-1700303
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...