Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg på ferie i Canada sommeren 2005.

Og jeg solbrent en gang.

Men det flasset bare ikke, men jeg ble også rød i huden, følte meg som jeg var i en ovn, jeg ble andpusten etter en bad, betennelse over hele kroppen, svidde over hele kroppen særlig på fjeset.

Jeg tror at det sola som fikk meg til det, men jeg tror også det var maten.

Maten var nesten alltid sterk, siden jeg kommer fra Pakistan, maten var bare sånn.

Poenget er at det var maten som også forstyrra meg.

Da jeg reiste hjem igjen flasset det meget og holdte nesten ikke ut.

Jeg fikk en time hos spesialisten av fast-legen min.

Jeg fortalte Hvordan jeg spesielt har om kveldene og at jeg dusjer hver dag siden det demper kløingen, sånn at jeg sover gått. Han tok allergi prøver på meg, og fortalte at jeg var allergisk mot visse ting og sa dermed til slutt at jeg har atopisk eksem.

Han gav meg en svak steroid til fjeset og en sterk steroid til kroppen og allergi tabletter og antibiotika mot kvisene.

Det hjalp en stund men: en måned eller to.

Det holdt meg å dusje annen hver dag for meg selv.

Begynnelsen av skolen gikk de kjempe greit med alt, men så datt alt sammen og jeg fikk store problemer huden.

Det begynte å forstyrre min konsentrasjon.

Jeg fikk dårlige samvittighet.

Jeg fikk deretter en stor betennelses tilstand og fikk straks kortison via sprøyte av legen.

Akkurat nå har notert meg av hva huden min er sensitiv for.

Det er en del matvarer som vi vanligvis spiser om dagen: blant annet: oksekjøtt, sukker(brus godteri), ketchup, osv

Det er minst 25 matvarer som er på lista.

Derfor spiser jeg veldig lite for tida.

Jeg spiser bare klementiner, vann, juice (kalde mat som jeg kaller det)

Jeg smører meg med vaseline, men da begynner jeg å klø.

Vis jeg bruker vanlig fuktighetskrem irriterer den huden.

Jeg dusjer nesten 3 ganger om dagen og smører deretter med noe jeg vanlig vaseline og baby lotion på fjeset.

Kviser har jeg.

Jeg har INGEN medisiner å ta unntatt allergi tabletter.

Etter at jeg dusjet med varmt vann venter jeg tre minutter til jeg går i romme og slår på vifteren og åpner vinduet. Akkurat det er deilig og gjøre men jeg vet samtidig at det ikke er så veldig bra.

Jeg syns jeg lider med huden min.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212347-smerter-i-huden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...