Gå til innhold

Mareritt

Gjest navnløs i natten

Anbefalte innlegg

Gjest navnløs i natten

Hadde så grusomt mareritt etter i går. Nå finner jeg ikke ro til å sove. Redd. Så skriver. Ble vitne til et væpnet ran. I stedet for å melde fra, flyktet jeg utav syne. Det gjorde nok at jeg overlevde. Men de hadde sett meg og kom etter. Sa jeg var feig men smart og skulle få leve. Men måtte bli der jeg var. Men når de gikk rømte jeg. Prøvde å melde fra men ble oppdaget. Så ble jeg jaget til jeg våknet. De klarte aldri å skyte meg, men jeg kom heller ikke unna. Hver gang jeg trodde jeg var trygg oppdaget de meg igjen. Nå er jeg redd for å sove.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212439-mareritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Om natten jobber underbevisstheten vår med alt det som er for skummelt å tenke på når vi er våkne. Det vi fortrenger i våken tilstand kommer til oss om natten, og det kan ofte utløse mareritt. Jeg har mye mareritt, og jeg har i mange år tatt marerittene på alvor. Jeg skriver ned og jeg tolker (ved hjelp av drømmetydningsbøker). Det hjelper meg! Jeg forstår mer, og drømmene forandrer seg. Slik jeg ser din drøm flykter du fra noe, og du er redd for å avsløre noe. Prøv å tenke at alle personene i drømmen din, samt alle hendelsene kan gjenspeile ditt eget liv. Kan det være en hemmelighet du bærer på som holder på å "drepe" deg, og som det kunne være en ide å dele med noen? Jeg har stor tro på at drømmene prøver å fortelle oss noe om hvilke behov vi har, men som vi i våken tilstand er redd for å ta å alvor. Hva rømmer du fra? Du rømmer ikke fra noen slemme tyver som skal drepe deg, men du rømmer fra noe som er INNI deg. Det er noe du er redd for, en angst for å bli oppdaget og avslørt, angst for ikke å bli trodd? Det er bare du som vet, og det er bare du som kan finne ut av det, og drømmene kan hjelpe deg på veien. Lag en drømmebok! Skriv ned, da gir du deg noe... Fortell drømmene til andre, da deler du og blir ikke så alene...

(Jeg har også stor tro på terapi etter overgrep.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212439-mareritt/#findComment-1590391
Del på andre sider

Gjest navnløs nå og

Om natten jobber underbevisstheten vår med alt det som er for skummelt å tenke på når vi er våkne. Det vi fortrenger i våken tilstand kommer til oss om natten, og det kan ofte utløse mareritt. Jeg har mye mareritt, og jeg har i mange år tatt marerittene på alvor. Jeg skriver ned og jeg tolker (ved hjelp av drømmetydningsbøker). Det hjelper meg! Jeg forstår mer, og drømmene forandrer seg. Slik jeg ser din drøm flykter du fra noe, og du er redd for å avsløre noe. Prøv å tenke at alle personene i drømmen din, samt alle hendelsene kan gjenspeile ditt eget liv. Kan det være en hemmelighet du bærer på som holder på å "drepe" deg, og som det kunne være en ide å dele med noen? Jeg har stor tro på at drømmene prøver å fortelle oss noe om hvilke behov vi har, men som vi i våken tilstand er redd for å ta å alvor. Hva rømmer du fra? Du rømmer ikke fra noen slemme tyver som skal drepe deg, men du rømmer fra noe som er INNI deg. Det er noe du er redd for, en angst for å bli oppdaget og avslørt, angst for ikke å bli trodd? Det er bare du som vet, og det er bare du som kan finne ut av det, og drømmene kan hjelpe deg på veien. Lag en drømmebok! Skriv ned, da gir du deg noe... Fortell drømmene til andre, da deler du og blir ikke så alene...

(Jeg har også stor tro på terapi etter overgrep.)

Vet hva jeg rømmer fra.. Tror iallfall det.. Rømmer fra den siden av meg jeg hater, ikke klarer å akseptere. Den som gjentar det han gjørde mot meg. Mot meg, heldigvis ikke mot andre. Da hadde jeg hoppet utfor et stup for det hadde jeg ikke klart å leve med.

Forstår bare ikke hvordan jeg skal kunne klare å fortelle det - som meg - ikke som navnløs, for klarer ikke å akseptere dette. Har vært litt bedre i det siste - ikke gjort det på en stund. Håper jo at det betyr at jeg ikke gjør det igjen, men tror det vel ikke. Er denne biten inni meg, som om det er en bit av han inni her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212439-mareritt/#findComment-1598755
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...