Gå til innhold

Pustevansker i søvne

Anbefalte innlegg

Gjest hot n'sweet

Hei,

Kjæresten min på 18 år har et ganske ubehagelig problem. Noen ganger får hun vansker med å puste når hun ligger og sover. Hun sovner alltid før meg og jeg opplever flere ganger at hun plutselig våkner av at hun gisper etter luft.

Når jeg ligger ved siden av henne de gangene det skjer, merker jeg at hun først trekker pusten og puster ut igjen for så å bli helt stille i 5-10 sekunder. Så virker det som om hun til slutt våkner av oksygenmangel, som om hun har holdt pusten lenge. Hun sovner igjen ganske fort, men det samme skjer om og om igjen og kan holde på sånn i flere timer. Hun forteller selv at det føles som om hun er under vann og ikke får puste.

Kan dette ha noe med stress, underskudd på søvn, p-plaster, kosthold osv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212441-pustevansker-i-s%C3%B8vne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...