Gå til innhold

Hater meg selv for tiden

Anbefalte innlegg

Gjest vil være anonym

Er for tiden full av sår og kuttskader. Føler meg konstant skitten og trang til å skade meg selv. Men nå har folk på jobben begynt å reagere på hvordan jeg ser ut. Jeg dikter opp den ene historien etter den andre.

Jeg gjør det knallbra i jobben min selv om jeg føler at jeg går på tomgang og kollapser snart. Men dersom jeg sykemelder meg rammer det 3000 innbyggere. Det er mye sykemeldinger på jobb og jeg er den eneste som er igjen som kan gjøre den jobben vi gjør.

Straks jeg kommer hjem setter jeg på kjempehøy musikk, begynner å drikke og kan ligge på golvet i mørket hele kvelden.

Hva kan en gjøre for å slutte å hate seg selv? Når vil dette gå over? Føler en konstant uro inni meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212884-hater-meg-selv-for-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ta tak i årsaken som gjør at du kutter deg. Går du i behandling for overgrepet(-ene)?

Jeg skjønner at du sliter, men i jobbsammenheng er ingen uerstattelige, det er lov å ta en pause dersom du tror du kunne hatt godt av å hente deg inn. Skjønt, problemet blir nok ikke borte av den grunn. Du opprettholder dette destruktive mønsteret ved å bruke alkohol som beroligende (kombinert med lite søvn?). Du kan komme ut av dette, du kan få det bedre med deg selv men du trenger hjelp.

Jeg vet ikke hva som vil fungere best for deg men her er ihvertfall noen tips om hva som har hjulpet andre: Hard fysisk trening (som løping/boksing/spinning), ringe en god venn, gå ut med venner ect. Poenget er `å gjøre noe` som kan avlede. Ved trening får du brukt kroppen din og kan kjøre deg selv til du ikke orker mer (dette kan fungere om du føler du har mye smerte inni deg som ikke slipper ut). Har du nære venner eller familie så ring dem istede for å kutte deg, fortell dem at du ikke har det bra. Ved å gjøre dette setter du ord på smerten din noe som etterhvert kan gjøre det `litt`enklere for deg å kommunisere med "omverdenen".

Gjest vil være anonym

Hva med å ta tak i årsaken som gjør at du kutter deg. Går du i behandling for overgrepet(-ene)?

Jeg skjønner at du sliter, men i jobbsammenheng er ingen uerstattelige, det er lov å ta en pause dersom du tror du kunne hatt godt av å hente deg inn. Skjønt, problemet blir nok ikke borte av den grunn. Du opprettholder dette destruktive mønsteret ved å bruke alkohol som beroligende (kombinert med lite søvn?). Du kan komme ut av dette, du kan få det bedre med deg selv men du trenger hjelp.

Jeg vet ikke hva som vil fungere best for deg men her er ihvertfall noen tips om hva som har hjulpet andre: Hard fysisk trening (som løping/boksing/spinning), ringe en god venn, gå ut med venner ect. Poenget er `å gjøre noe` som kan avlede. Ved trening får du brukt kroppen din og kan kjøre deg selv til du ikke orker mer (dette kan fungere om du føler du har mye smerte inni deg som ikke slipper ut). Har du nære venner eller familie så ring dem istede for å kutte deg, fortell dem at du ikke har det bra. Ved å gjøre dette setter du ord på smerten din noe som etterhvert kan gjøre det `litt`enklere for deg å kommunisere med "omverdenen".

I dag gikk jeg å sykemeldte meg 50 prosent. Da jeg leverte sykemeldinga til sjefen sa hun at da måtte hun friskemelde seg 50 prosent. Hun har brekt en fot. Så var det den samvittigheten da...

I dag gikk jeg å sykemeldte meg 50 prosent. Da jeg leverte sykemeldinga til sjefen sa hun at da måtte hun friskemelde seg 50 prosent. Hun har brekt en fot. Så var det den samvittigheten da...

Samvittigheten slipper du nok ikke unna, men ikke la den hindre deg i å få et godt liv! Den viser at du er et menneske som bryr deg om andre.

Den følger liksom med på lasset når man prioriterer seg selv. Men det er viktig og nødvendig! Håper du får hjelp! Ønsker deg lykke lykke til.

Parker den dårlige samvittigheten din innerst i skuffen, den gjør deg sjelden godt. Du må ta vare på deg selv, ingen andre gjøre det.. og du må, om ikke du allerede har, skaffe deg hjelp.

gode tanker fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...