Gå til innhold

Muskel og leddsmerter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har slitt i lengre tid med smerter i muskler og ledd. Jeg har i årenes løp trent mye (til tider kanskje litt for mye) Første plagene jeg fikk var beinhinnebetennelse, noe som jo er relativt vanlig. Deretter fikk jeg trøbbel med knærne under løping, noe som jo også er en utbredt belastningskade. Disse smertene forsvinner bare kroppen for hvilt og jeg unngår løping. Da jeg var til fysioterapibehandling for to år siden får å behandle løperkne, betennelse på yttersiden av knærne, fikk jeg en tøyningsøvelse som ga en viss belastning på hofter, og jeg fikk da en stikkende irritasjon i hoftene. Jeg har siden hatt smerter på utsiden av hoftene og på fremsiden mot lysken stort sett permanent (noe av og på, kan variere). Smertene er ikke alvorlige, men allikevel kilde til bekymring. Jeg har også slitt med en stikkende irritasjon i albueleddene, stort sett ved belastning av triceps. Dette har også vart i ca 2 år. Pga disse smertene har jeg vært redd for at det kan være noe raumatisk, og har til tider følt noe smerter i fingre (noe jeg ser kan være litt psykisk)

Jeg har prøvd å lagt om trening og å ikke trene i det hele tatt, men det ser ikke ut til å hjelpe. Jeg har snakket med min fastlege om problemene men det har ikke ført frem til noe konkret.

Det jeg lurer på er om det er noen behandlinger eller undersøkelser dere vil råde meg om å be min fastlege om be om å få? Det kan bli frustrerende når det ikke skjer noe.

Jeg er 30 år og håper på å kunne drive aktivitet uten smerter.

Mvh

Anonym :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212895-muskel-og-leddsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kanhende er det alternativ trening en periode på 6-12 måneder som skal til. Særlig trene ledd-følsomhet ( propriocepsjon) og balanse, samt "mykere" aktiviteter som sykling og svømming. kanskje burde du hatt henvisning til en fysioterapeut som kan se grundig på fotstillingen og aksene i bena dine ( ikke så mange fysioterapeuter kan dette). Kanskje trenger du innleggsåler, så belastningen på musklene fordeles mer fordelaktig. Leddgikt kan med ganske god sikkerhet utelukkes med blodprver, kanskje har legen din gjort det. En henvisning til reumatolog kan du vel be om dersom det er tendens til at dette er kronisk, og det er såpass mange ledd innvolvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...