bimmer Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei! Jeg har trang forhud på penis. Etter samleie så hender det at forhuden sprekker pga. belastning. Dette skjedde for 1,5 uke siden og det oppstod 2 sår som var på en måte revet opp. Disse sårene var ca. 0.5 cm i bredde på det bredeste - begge to. Dette var vondt, men det medførte at det ble mye bedre plass, og forhuden ikke er trang lengre. Sårene gror tregt - det ene er komme lengre enn det andre - og de gror i åpen posisjon - slik at forhåpentligvis så forblir det bedre plass der fremover. Jeg lurer på om det fins salve - flytende plaster - eller ett eller annet som kan beskytte sårene når de gror på en god måte. De gror tregt da området naturligvis er i bevegelse og vanskelig å holde i ro samt beskytte. Det er jo ganske ømt, og jeg prøver å holde rent så godt jeg kan. Det kommmer veske ut av sårene ennå (ser ut som vann). Spesiellt etter at jeg har vasket meg. Området er vanskelig å bandasjere - da dette er ganske langt frem på forhuden - og som naturlig, vil huden på en måte vrenge seg inn og beskytte penishode i normal sammenheng....Da kommer sårene på en måte på innsiden.... Trenger noen tips, eller skal jeg springe til legen min? Trur ikke han kan gjøre noe fra eller til alikavel..... Noen tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212982-s%C3%A5r-forhud-p%C3%A5-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hei, jeg synes du skal springe til legen din. Det hender nemlig at disse tilbakevendende småsårene på penis fører økende grad av stramming og mer problemer. I de mest uttalte tilfellene blir huden hard og vi behandler med sterk kortisonkrem sammenhengende i 4 uker, for å mykne forholdene. I mindre uttalte tilfelle kan en mildere kortisonkrem brukes hvis det er irritasjon etter samleie, samtidig som man strekker forhuden litt for å få romsligere forhold. Før du springer, kan du eventuelt forsøke reseptfri hydrokortison hvis det er irritasjon på forhuden. Kortison bør alltid brukes i perioder og ikke sammenhengende. Hvis dette er ukjente ting for fastlegen din synes jeg du skal be om en henvisning til hudlege. Dette er vanlig kost for oss, og du burde kunne få orden på dette. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212982-s%C3%A5r-forhud-p%C3%A5-penis/#findComment-1557983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.