fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg har studert etter gammel ordning og har 120 vekttall hva tilsvarer det i studiepoeng? 0 Siter
Babette Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg tror du skal dividere med tre. Men er jeg sikker? Nei. 0 Siter
Babette Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Hehe, det blir omvendt. Gange med tre, sier jeg nå. 0 Siter
EllaJo Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Ett studieår er 60 studiepoeng. Om jeg ikke husker helt feil var 30 vekttall ett år. Da har du studert i 4 år, dvs 240 studiepoeng. Kan hende jeg tar helt feil da.... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Hehe, det blir omvendt. Gange med tre, sier jeg nå. Takk. Jeg var inne og kikket på et studietilbud og det var 30 studiepoeng over 2 semester, dvs. at det bare er med 50% intensivitet det da. Så det blir altså 60 studiepoeng pr. år. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Ett studieår er 60 studiepoeng. Om jeg ikke husker helt feil var 30 vekttall ett år. Da har du studert i 4 år, dvs 240 studiepoeng. Kan hende jeg tar helt feil da.... Jeg har studert i 6 år, 1 år er 20 vekttall. Så da har jeg altså 360 studiepoeng tror jeg. 0 Siter
EllaJo Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg har studert i 6 år, 1 år er 20 vekttall. Så da har jeg altså 360 studiepoeng tror jeg. der ser du... Det var 20 vekttall ja... Det stemmer da at du har 360 studiepoeng 0 Siter
Babette Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Takk. Jeg var inne og kikket på et studietilbud og det var 30 studiepoeng over 2 semester, dvs. at det bare er med 50% intensivitet det da. Så det blir altså 60 studiepoeng pr. år. Ja. Jeg tok 10 studiepoeng på et semester, og det var 1/3 av fulltids. Men evig nok med full jobb ved siden av. Har du fått noen gode tips om hvilken type jobb du bør sikte deg inn på? Du har tidligere undervist og har lektorkompetanse, ikke sant? Og jeg føler på meg at du har filologiske fag i kretsen. Men jeg tar jo feil titt og ofte. Jeg tror du passer til å jobbe i forlag. Dette var egentlig et skudd i løse lufta. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Ja. Jeg tok 10 studiepoeng på et semester, og det var 1/3 av fulltids. Men evig nok med full jobb ved siden av. Har du fått noen gode tips om hvilken type jobb du bør sikte deg inn på? Du har tidligere undervist og har lektorkompetanse, ikke sant? Og jeg føler på meg at du har filologiske fag i kretsen. Men jeg tar jo feil titt og ofte. Jeg tror du passer til å jobbe i forlag. Dette var egentlig et skudd i løse lufta. Nei, jeg har hovedfag i ernæring og helse og har undervist på helse- og sosialfag. Jeg har tenkt litt på master i spesialpedagogikk for kanskje å jobbe i PPT, men jeg vet ikke om jeg får det dekket da. Skal nå over i yrkesrettet attføring og da får jeg kanskje litt hjelp til å se/prøve hva jeg kan klare, men regner vel egentlig med at jeg må finne ut av det meste selv 0 Siter
Babette Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Nei, jeg har hovedfag i ernæring og helse og har undervist på helse- og sosialfag. Jeg har tenkt litt på master i spesialpedagogikk for kanskje å jobbe i PPT, men jeg vet ikke om jeg får det dekket da. Skal nå over i yrkesrettet attføring og da får jeg kanskje litt hjelp til å se/prøve hva jeg kan klare, men regner vel egentlig med at jeg må finne ut av det meste selv Da tok jeg altså feil. Du kan jo starte for deg selv som ernærings - og helseguru! Det sies at "kvinnemillionen" for etablerere sitter løst. Ikke vet jeg om det er tilfelle, men aetatsystemet kjenner vel til hvilke virkemidler og støtteordninger som finnes for etablerere. Hvis dette er aktuelt for deg. Driver du for deg selv, kan du dole så mye du vil! 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Da tok jeg altså feil. Du kan jo starte for deg selv som ernærings - og helseguru! Det sies at "kvinnemillionen" for etablerere sitter løst. Ikke vet jeg om det er tilfelle, men aetatsystemet kjenner vel til hvilke virkemidler og støtteordninger som finnes for etablerere. Hvis dette er aktuelt for deg. Driver du for deg selv, kan du dole så mye du vil! Jeg tror jeg har slått fra meg en stor karriere for lenge siden. Nå vil jeg ha et hyggelig arbeidsmiljø og en interessant jobb som ikke krever alt for mye av meg, masse ferier og grei lønn . Å starte som selvstendig næringsdrivende er masse jobb og det gidder jeg ikke. Jeg vil heller bruke tiden på familien og ferier. 0 Siter
Babette Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Jeg tror jeg har slått fra meg en stor karriere for lenge siden. Nå vil jeg ha et hyggelig arbeidsmiljø og en interessant jobb som ikke krever alt for mye av meg, masse ferier og grei lønn . Å starte som selvstendig næringsdrivende er masse jobb og det gidder jeg ikke. Jeg vil heller bruke tiden på familien og ferier. Masse ferie er det vel ikke så lett å få utenfor skoleverket. Holder det ikke med vanlig ferie? Men at du vil ha kolleger og arbeidsmiljø har jeg full forståelse for. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Masse ferie er det vel ikke så lett å få utenfor skoleverket. Holder det ikke med vanlig ferie? Men at du vil ha kolleger og arbeidsmiljø har jeg full forståelse for. Joda, det holder med vanlig ferie, men det hadde vært en drømmesituasjon å få litt mer ferie allikevel da. Har så lyst å reise litt, men det er så kjedelig å reise i sommerferien. 0 Siter
Babette Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Joda, det holder med vanlig ferie, men det hadde vært en drømmesituasjon å få litt mer ferie allikevel da. Har så lyst å reise litt, men det er så kjedelig å reise i sommerferien. Det er jo fullt mulig å avvikle ferie utenom sommeren. De fleste arbeidsgivere vil være glad om man ikke tar 4 uker ferie om sommeren, mange har problemer med å få hjulene til å gå rundt da. Med mindre du havner på et sted med fellesferie. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Det er jo fullt mulig å avvikle ferie utenom sommeren. De fleste arbeidsgivere vil være glad om man ikke tar 4 uker ferie om sommeren, mange har problemer med å få hjulene til å gå rundt da. Med mindre du havner på et sted med fellesferie. Ja, men da må ungene bli litt større først, de har jo 8 ukers ferie og 5 uker alene er mer enn nok 0 Siter
Babette Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Ja, men da må ungene bli litt større først, de har jo 8 ukers ferie og 5 uker alene er mer enn nok Du vil altså ha full skoleferie og noe ekstra utenom sommeren, med andre ord følge skoleruta helt og holdent? Det er nok verre. Jeg tror du vil endre syn på dette når du kommer i gang med å jobbe. Ferie er oppskrytt. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 Du vil altså ha full skoleferie og noe ekstra utenom sommeren, med andre ord følge skoleruta helt og holdent? Det er nok verre. Jeg tror du vil endre syn på dette når du kommer i gang med å jobbe. Ferie er oppskrytt. Neida, trenger ikke så mye . Jeg ser at det er urealistisk da. Jeg trivdes faktisk ikke med 7-8 ukers sommerferie når jeg var lærer jeg, syns det var for lenge. Men i en perfekt verden hvor jeg kunne valgt selv så ville jeg nok ha et par langhelger i året, juleferie mellom jul og nyttår, påskeferie og 4-5 ukers sommerferie . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.